Gå til innhold

Hva ville du valgt vw passat 1,6/1,8 eller audi A6?

Ranger emnet

reza karimi

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en budsjett på 70kr, men kan ikke bestemme meg å velge vw passat sedan eller audi A6 pga. bensinforbrukenfor og derfor har jeg noen spørsmål.

er store bensinforbruk forkjell på en 1,6 eller 1,8m/u turbo passat? og hvor mye bensin bruker en audi A6 1,8 på mila?

må si at jeg er ikke så veldig glad å tråkke hardt på gasspedalen, kjører ganske rolig og trenger ikke en racebil. men bensin forbruken er viktig,veit at en 1,6 passat bruker 1,3-5L ved småkjøring og 0,75-8L på lankjøring, men bruker en 1,8 med eller uten turbo vesentlig mer enn 1,6-en?

takker hjelpen på forhånd.

Endret av reza karimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig et fett hva su velger A6 og passat er igrunn samme bilen. samme motor/gir og hjuloppheng. Det er bare "skallet" som er forskjellen. Tror jeg ville valgt en av delene med 1.8 liters motor da 1.6 literen er gammeldags og gjere undermotorisert. Fra gammelt av viser det seg at biler med moderat stor motor bruker mindre bensin enn samme bilen med liten motor sålenge de blir kjørt roligt.

Det at stor motor oftest bruker mer, er fordi en bruker de ekstra kreftene som er å hente litt for ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett valgt A6, men bensin forbruket har jeg ikke peiling på. Som sagt tidligere bruker en stor("stor") motor mindre drivstoff ved moderat kjøring, enn en liten motor i samme bil, ved lik kjøring. Kan referere til at Top Gear testet dette. Der fikk de en eller annen random vanlig bil til å kjøre rundt banen deres, også kjørte en BMW M3 etter den hele tiden. Altså i samme hastighet(bilene veier omtrent likt) og M3en brukte mye mindre bensin tross 320HK mer på hjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider