Gå til innhold

Kjøp av bil

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

neste år kan du ha entusiastforsikring eller hva de nå kaller det! Det er ikke dyrt..

1976 eller eldre, dog nyere enn 30 år. Kjørelengde inntil 5.000 km

Ansvar kr. 755,-

Ansvar+brann/tyveri kr. 1.160,-

Ansvar+kasko kr. 1.745,-

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ha entusiast forsikring siden jeg ikke er 30år og ikke har andre biler forsikret i IF :\

Det var nok noe annet du mente.

Den du postet i sta:

Ansvar kr. 755,-

Ansvar+kasko kr. 1.745,-

Jeg TROR det er en helt vanlig forsikring, men det virker som det er no galt med den, for det står bare 1976 eller eldre. Kan jeg da forsikre en 2004 mod corvette for 1745kr i året :rolleyes:

Men det kan vel ikke være SÅÅÅ dyrt å forsikre en camaro?

selv om det er uten amcar forsikring?

forresten, betaler ikke eieren forsikring summen i begynnelsen av året? så med andre ord så er den allerede forsikret for 04?

Jeg er litt forvirret av de forsikrings tilbudene til amcar jeg :P

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiP

Den du postet i sta:

Ansvar kr. 755,-

Ansvar+kasko kr. 1.745,-

Kan jeg da forsikre en 2004 mod corvette for 1745kr i året :rolleyes:

Tror ikke du henger helt med i svingene nå.... :) 1976 eller eldere, men nyere enn 30 år, altså 1976 og 1975 modeller.. neste år blir det 1977 og 1976.. osv

242 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiP

takk takk, den camaroen frister litt den og :)

var det en frame-off resuration, siden han lakkerte den inni også?

Nei det var ingen frame off restaurering. Bilen er bra og som sagt prisen er helt latterlig billig.

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok :)

amcars "liste pris" sier at en 77Camaro i stand 4 koster 20000kr, og en i stand 3 koster 40000kr. Dette tar jeg med en stor klype salt, men hva mener dere?

tror du bilen er i stand 3, var den det når den ble solgt av broren din?

edit: jeg har sendt mail til han som har den Camaroen nå :=)

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiP

amcars "liste pris" sier at en 77Camaro i stand 4 koster 20000kr, og en i stand 3 koster 40000kr. Dette tar jeg med en stor klype salt, men hva mener dere?

Allefall tre. Men 40,000,- for en stand 3 er latterlig !!!! De er verdt mye mer. Står mange Camaroer 74-79 til 40-50 lapper men de er som oftes jæ... dårlige. Så hvorfor denne Camaroen er så billig må være at innbytte prisen på den ble latterlig billig !

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiP

Som sagt, de prislistene til Amcar gidder jeg ikke engang se på.... Tror Modmach1 vet hva han snakker om da han sier den er billig

242 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAnlige Camaroer selges ikke for noen høy pris, har flere ganger sett noen i tilstand 4 til rundt 20000-30000, hadde derimot vært en tidlig 70 talls Z28 eller SS greier er jo saken en helt annen. Hva Amcar angår ser jeg som helt urelevant, de priser feks sent 70 talls stasjonsvogner alt for høyt, "De" mener at bilene er verdt mye mer enn det som er markedspris i dag. Forøvrig ville jeg aldri gitt mer enn 50-60000 for en 2gen 1974+ Camaro uansett stand. Skal det være noe poeng å legge mye penger ut bør det være en SS/Z28 eller en Pontiac . Da risikerer du i allefall ikke å tape så mye viss du selger bilen.

Anngående forsikring: 25 års regelen gjelder for alle amcar. 5000km og nesten like billig forsikring som veteranene, veteran 8000km. Har hatt klassiker forsikring på TransAmen min i 3år nå, betaler vell rundt en 600-700kr året uten kasko.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transamen koster 13000kr uten kasko i gjensidige med vanlig forsikring (jeg er 25 år gammel og har 70%bonus). Prøvde i Terra skadeforsikring der jeg har mine 2 peugoter forsikret. 12000kr. Kan i sammenhengen nevne at min 1996 modell peugot 405 glx (1.8L) koster 5500 kr med 25000km/år, mens Peugot 505 GTI 86 modell koster 6000kr med bare 16000km/år. Er noe som ikke stemmer der heller, tviler på at en Ford Mondeo 2 liter koster så mye å forsikre, er like mye hk 136, så betaler vell en godel bare for GTI (Gulv teppe inkludert). Hadde for noen år siden en Ford Granada 2.8GL, den var billig å forsikre, men det var vell fordi det var en typisk gubbe bil. Billigste bil jeg har hatt forsikret er en Subaru Pick-up, kostet meg 2500kr året. Forøvrig den eneste bilen jeg har hatt som har vært mosom til tross for at den ikke er amerikansk. Lavgir og dumping av clutch ved 9000rpm, medførte i allefall et lite sug, spant løs på alle fire, med sine fantastiske 80hk lol

Tror det er litt for mange av forsikringsselskapene som har sett smokey and the bandit.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider