Gå til innhold

"Dødt" anlegg i Yaris, what 2 do?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Har en eldre Toyota Yaris med radio og kasett. Først kubba radioen for et par år siden, så jeg brukte derfor adapter i kasettspilleren. Men nå har også kasetten kubbet.

Det som var med radioen var at den skurret hele tiden som at antennen var ødelagt. På toyota sa de at radiodelen var ødelagt ikke antennen, så vi burde bytte den. Får inn radiosignal og sånn men det høres ut som den ikke virker.

I går kubbet altså kasetten også. Det går ikke an å trykke på knappene en gang, de gir ikke noen motstand. Nesten som det ikke er strøm på den. Når jeg putter i en tape skjer det ikke noe, vanligvis slår den seg på. Når jeg slår på radioen som ikke virker og jeg putter i en tape bytter plutselig radioen frekvens, og når jeg tar den ut så går den tilbake til den første kanalen.

Radiodelen er øverst på dashbordet. Kan bytte mellom fm, am og kasett der oppe, pluss kjørekomputer. Kassettdelen er intigrert nederst på konsollen og styres av noen knapper for å spole, bytte side og slå av og på hele anlegget.

verso_int2.jpg

Noen som kan komme med tips til en stakkar musikkløs student?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i ny spiller fra f.eks pioneer, og kjøp adapterplater for å få det til å passe inn i dashbordet. Du kan også kjøpe adapterkabler slik at evt.rattfjernkontroll og display funker som før.

Da får du bedre lyd og flere funksjoner, som mp3-avspilling o.l.

Hvis ikke det er aktuelt, så kan du tråle ebay.com på jakt etter originalspiller.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider