Gå til innhold

Motor problemer Legacy 1992 mod. hjeelp

Ranger emnet

Wolf82

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en 1992 mod Legacy som e rullet 300.000km.. Motoren går helt fint me det samme den er kald,men når den begynner å bli varm så går den bare på 3 sylinder virker det som, men fusker endel me gasspådrag.. MEN det som er rart er at det er gnist på alle 4 pluggene,kan virke som om at den ene sylinderen ikke får bensin kanskje????

Er ikke så inne på Subaru så derfor spør jeg dere om dere har noen forslag om ka det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke disse ei coilpakke bak på H. topp, 90/91 har fordeler, men jeg lurer på om ikke 92 har ei coilpakke der.

Prøv å bytt den først, Finn på huggren.

Har den Fordeler, sjekk for oljelekk, og selvfølgelig tilstand på fordeleren.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

For mæ høres det ut som det kan være to ting. den ene er vanntemp.føleren som fusker. starter helt fint nor den er kald, men nor den blir varm for den for mye bensin, for den trur at bilen er kald.

Det andre kan være veiv-sensoren sitter rett under dynamoen, den er er stømt runt av plastikk som er spøt å mye luftlommer og luft utvider seg nor det blir kalt og da forstyrrer den sensorn og vet ikke kor å katti den skall tenne.

viss motor smeller og futter, trur jeg det kan være kam-føleren, lokter det kraftig bensin oss fra eksosen og det tyder på feit blandig trur jeg vanntemp.føleren, har hadt erfaring med begge tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider