Gå til innhold

Avgass systemfeil A4, 2005, 1,8T, Q

Ranger emnet

C-1-1

Anbefalte innlegg

God dag

Får opp varsellys som indikerer avgass system feil, bilen trekker også dårligere og går ujevnt på tomgang. Det lukter også litt svidd når jeg stanser. Mitt nærmeste Audi verksted er 90 KM unna, og jeg er litt redd for å kjøre så langt med dette.

Noen gode tips, eller anbefalinger noen kan komme med? Hva kan dette være for en feil?

Svar mottas med stor takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett katalysator eventuelt? Ettersom det er så langt til merkeverkstedet, så har du vel ikke hatt den dit på servicene? Dersom du har det, og du ikke har kjørt over intervall eller dato, så har du VAG mobilitetsgaranti. Bergingsbil kjører bilen din til verksted, og du får en leiebil!

Du kjenner ingen i nærheten av deg, eller vet om ett verksted i nærheten av deg som har mulighet til å lese av feilkodene på den? Så får du svar på hva som feiler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koil på bilen din som har gått. Da går bilen bare på 3 sylindere og det er jo ikke bra. Jeg hadde akkurat den samme feilen. Bilen drar dårlig og det lukter varm turbo når du har kjørt den. Jeg fikk bilen hentet av tauebil, anbefaler deg det samme. Jeg kan nesten si deg 100% at det er dette som er feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag

Får opp varsellys som indikerer avgass system feil, bilen trekker også dårligere og går ujevnt på tomgang. Det lukter også litt svidd når jeg stanser. Mitt nærmeste Audi verksted er 90 KM unna, og jeg er litt redd for å kjøre så langt med dette.

Noen gode tips, eller anbefalinger noen kan komme med? Hva kan dette være for en feil?

Svar mottas med stor takk!!

Hadde samme problem med min Golf 2002mod.

Avgasslampen lyste og bilen gikk ugjevnt og dårlig.

Var en Coil som hadde røket.

Ble fikset på garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider