Gå til innhold

Corrado Kjøp

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men.. Så blir det VAG som andre bil også. Og jeg trenger noe med motor. Da blir det Corrado G60.

 

Er det noen som har noen synspunkter på dette?

 

Jeg er også skeptisk til G-laderene og har veldig lyst til å fjerne den og sette på en Turbo med Dump :) Er STOR tilhenger av PYSSSJ lyden ;)

 

Dessuten hører jeg den må være 1991 --> modell også vil jeg gjerne ha den Blå og med skinninteriør.

 

Felger og evt styling kan komme i ettertid...

 

Jeg tenker å hente en fra tyskland så snart jeg får orden i golf greiene og enten får opphevet kjøp eller solgt, har jo bud på 50000. Så kan jeg hente en Corrado nå snart også betale avgiftene til neste sommer når jeg har fått tilbake sertifikatet :)

 

 

Mange som kjører Corrado her på forumet? Noe negativt å si om dem osv?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest div. plasser at G60 motoren ligger som nummer 1 i motorhavari-statistikken i Europa.. så.. =)

 

veldig enkel og trimme med kortere reim samt andre drev på kompressorn, samt dumme eiere som ikke tenker på og forsterke motoren (f.eks. topp-pakning, osv, osv) kan nok være en grunn til dette dog..

 

sjekk girkassa ordentlig, den er wire-styrt - ergo kan den bli litt for treig av og til, sikkert bare en justerings-sak (?).

 

sikkert andre her som har mer peiling enn meg ang. Corrado (G60).

 

forøvrig kan jeg anbefale Pettersen Autoimport i Oslo når det gjelder kjøp av Corrado (Tlf: 22 25 70 43, epost: trond@pettersen-autoimport.no, evt. http://www.pettersen-autoimport.no). han har solgt ekstremt mange corrado'er, og har god kjennskap til G60'ene, samt kan skaffe billig overhaling av G-ladern (kompressorn), osv.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

har lest div. plasser at G60 motoren ligger som nummer 1 i motorhavari-statistikken i Europa.. så.. =)

 

veldig enkel og trimme med kortere reim samt andre drev på kompressorn, samt dumme eiere som ikke tenker på og forsterke motoren (f.eks. topp-pakning, osv, osv) kan nok være en grunn til dette dog..

 

sjekk girkassa ordentlig, den er wire-styrt - ergo kan den bli litt for treig av og til, sikkert bare en justerings-sak (?).

 

sikkert andre her som har mer peiling enn meg ang. Corrado (G60).

 

forøvrig kan jeg anbefale Pettersen Autoimport i Oslo når det gjelder kjøp av Corrado (Tlf: 22 25 70 43, epost: trond@pettersen-autoimport.no, evt. http://www.pettersen-autoimport.no). han har solgt ekstremt mange corrado'er, og har god kjennskap til G60'ene, samt kan skaffe billig overhaling av G-ladern (kompressorn), osv.

 

 

Motor Ras???? har hatt 2 corradoer og kjenner til en haug med folk som enten har eller har hatt corrado og har aldri hørt om motor ras. Selvsagt kan ting ryke slik som på alle biler, men den motoren der tåler bra mye for å være en 1.8 og topp pakningen trengs ikke å byttess da den er i metall fra 91 og oppover mener jeg..

 

G-laderen er langt ifra så dårlig som alle påstår så lenge man behandler den bra. feilen er at de fleste av de som har corrado og klager på g-lader havari er 18 åringer som akkurat har fått lappen og flater fjøl med kald motor hver dag, da lever ikke laderen lenge... regler jeg "levde" ette var aldri mer enn 2500 omdr før oljen er 70 grader og oljebytte på maks 6000 km inkl filter og kun bruk av Shell Helix ultra.... jeg mener personlig at den oljen er absolutt best for laderen... har sette flere ladere innvendig som er kjørt på diverse andre typer olje og disse ser faen ikke ut og har derfor rast.. på http://www.g60.no er det bilde av min lader da jeg åpnet den etter den var gått ca 65000 km etter overhaling derav 50 000 med 68 mm ladehjul og sperre på 6800 omdr.. brukte bilen aktivt og kan si at jeg var å hilste på sperren minst 50 ganger daglig =)

 

Viktig ved trimming med mindre hjul og chip er også å bytte bensin trykks regulator, ellers kan det ende med tenningsbank, noe som igjen kan lage fine små luftehull i stemplene dine..

 

Corrado er en kanon bil å kjøre, men de har svakheter både i el.vinduer og at vipp'n på soltaket går i stykker.

 

kan jeg tippe at det firmaet du nevner bruker G-Tech for overhaling av ladere??? da skal jeg garantere at min døde bestemor med bind før øynene og håndjern på skulle gjort det bedre...

 

beste sted for overhaling av ladere der de gir garanti er Jabbasport i England, de levere også de mest hissigste chippene etter min mening.. prøvde ca 6 chipper før jeg kom over jabbasport og den var overlegen..

1997 Audi A8 (S8 wannabee)

1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no)

2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline

99/00 Suzuki Gsxr 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en corrado G-60 tilbake i 95-96.

Det var ingen problemer bare morro. Ikke var jeg den som kjørte saktest heller. Den bilen solgte jeg til en som ikke hadde peiling i det hele tatt, og han byttet lader 3 ganger!

Mye gassing før motoren ble varm, og han stoppet ofte motoren uten og kjøre den på tomgang litt etter at han hadde kjørt den hardt. Og husk at de som server den bør ha peiling. På den tiden bodde jeg i Ålesund. Og folkevågn forhandleren der oppe skiftet G-laderen til stakkaren uten og sjekke olje slangen til laderen, om den var tett. Noe som resulterte i at lader nr2 raste.

 

Har du tengt på kansje og kjøpe deg en vr6?

Vr6`en som er i corradoen er bare helt konge. 2,9 med en herlig lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før 91` var den egentlige effekten på G60-motoren ikke langt høyere enn en vanlig 1.8 16V, med andre ord ca 140 hk. Dette har jeg lest flere steder, bl.a Bilsport, samt at jeg har opplevd dette når jeg har prøvd Corradoer. Men skal du ha på turbo er vel dette uvesentlig. Dessuten får du montert "Dumpventil" på G60, men det har ingen virkning. Men som du sa, du er jo bare ute etter lyden :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel. lyden er jo ikke det eneste, men jeg digger dump valve lyden :) er fett.

 

etter 92 blei det vel gjort noen endringer på bilene.

 

ble 70l bensintank, endringer i karosseriet så det blei stivere, men bilen ble også tyngere.

 

blei litt mindre bagasjerom osv...

dessuten blei det andre endringer innvendig.

 

også annen grill bla bla, men dette spiller ingen rolle. skal ha en emblemfri grill antar jeg :)

 

men, om jeg importerer meg en corrado g60 91-93 modell (blei slutt på g60 i 93), betaler ca 40000 for den i tyskland også avgifter på 41000 + reise og forsikring bla bla.

 

og etterhvert monterer turbo, om jeg fortsatt har veldig lyst på dette :)

 

 

noen andre innvendinger?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår