Gå til innhold

kortvarig glede, enn så lenge (02 TDCI)

knukken

Anbefalte innlegg

10 november 2009 kjøpte vi en 2002 Mondeo stv Ghia 130 tdci. Siden 11 november har den vært på verksted, og vi har enda ikke fått den igjen.

Jeg vet ikke hva som var gale, men glødelampen blinket og bilen gikk dårlig, og stoppet i oppoverbakke når motoren fikk motstand.

Vi kjøpte bilen hos Auto 8-8 i Kristiansund, som er ca 7 timer å kjøre herfra. Etter å ha vært på 2 forskjellige verksted kom de frem til at de ville ha bilen tilbake for å finne feilen, så de sendte en mann hit med en annen mondeo, og kjørte tilbake med vår.

Det endte opp med at de skulle bytte motoren. Jeg snakket med de i dag, og nå er motor nummer 3, JA, NUMMER 3 på vei fra Tyskland.

Er det noen som har vært borti noe lignende? Jeg syns det er utrolig at Ford klarer å sende 2 motorer med feil på til samme verksted.

Bilen vi har fått låne er en 1.8 Trend stv.

Når motoren er varm, er den veldig tungstartet.

Bilen Låser seg selv. Det fant vi selvfølgelig ut mens nøkkelen sto i tenningen, motoren gikk, og reservenøkkelen var 30 mil unna...

Når det er kaldt er det vanskelig å åpne bakluken.

Er dette feil på alle Mondeoer eller er det vi som er uheldig?

Jeg ser frem til å få prøve bilen vår skikkelig, siden vi kjøpte den for nesten 4 mnd siden.

Men vi har fått utrolig god service, og vi har ikke betalt mer enn kjøpesummen. Jeg vet ikke om vi hadde fått så god service en annen plass.

Vi har ikke betalt egenandel.

Vi har fått låne bil helt gratis.

De kom og hentet bilen som stod nesten 7 timer fra Kristiansund.

Vi får fabrikkny motor på en 8 år gammel bil.

Vi får ny garanti fra den dagen vi får bilen tilbake.

Hadde vi visst at dette kom til å skje, hadde vi selvfølgelig kjøpt en annen bil. Men vi angrer ikke i det hele tatt. Jeg ser heller ikke bort fra at vi kommer til å kjøpe bil der igjen når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes da ekstremt ut!

Jeg har selv en '02 Mondeo ST220, men har aldri hatt problemer med den i de tre åra jeg har hatt den.

Har hørt om diverse småproblemer med diesel-motorene, men aldri noe så ektremt at det har blitt bytta motor flere ganger.

Skulle vel egentlig bare mangle at du fikk gratis leiebil,

men det finnes vel de som ikke hadde gitt deg det.

Gå inn på http://www.fmcn.no (Ford Motorsport Club Norge)

Etterhvert mange på det forumet som har/har hatt Mondeo MK3.

Kan være et fint sted å få råd og tips.

'02 Ford Mondeo ST220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat at Ford låser seg selv når det er kaldt ute er ikke noe uvanlig! Så vidt jeg kan skjønne, så er det at låsemekanismen i førerdøra ikke går HELT opp, og står i midten mellom låst og åpen. Så smeller man igjen døra, og bilen låser seg.

Problem på både Focus og Mondeo når graderstokken kryper langt nok nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Nå er bilen endelig ferdig. vi kjøpte den 10 November tror jeg det var, og i morgen får jeg prøve den skikkelig for første gang. Den dagen den fungerte bra når vi hadde den var jeg kjempefornøyd. Jeg håper vi har en god bil i mange år, og at vår neste bil også blir en Mondeo. Greit nok at det kanskje er litt små feil på de, men det er det på alle biler. Mondeo stopper hvertfall :) :respect :ford:

Det var vel kanskje litt stygt sagt...

Jeg var på vei for å hente bilen, da ringte de og sa at vi ikke fikk den tilbake likevel... De hadde funnet en feil på ryggesensorene. Det sa jeg til de for snart 5 mnd siden når de hentet bilen. Tålmodigheten min har begynt å ta slutt.

Endret av knukken
endring
Lenke til kommentar
Del på andre sider