Gå til innhold

Hjelp med forstilling Passat -95

Ranger emnet

Bassoflove

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg en Passat 1,9 TDK stv som har rullet litt over 300"km.

Har hatt en del problemer så jeg begynner å bli passe oppgitt nå!

So here we go....

Mulig at tidligere eier har skiftet Indre drivledd og ikke skrudd aksel sjikkelig på. Først gikk hjullager,og etter at spindel&hus ble skiftet(brukt fra en -96 1,8 bensin) så løsnet alle Torx-boltene som holdte indre ledd fast og kilte seg slik at akselen/inde drivledd ble "rensket" for kuler og det som er inni. Har nå en aksel hentet fra en 1.8 bensin.

Men når jeg studerer hjulet på venstre siden syns jeg det er skjevt(kalvbeint). Jeg har IKKE rørt nedre kule(kingbolt) når jeg har bytta akselen. Hjulet har stått slik helt fra jeg fikk bilen.

Den virker fin på styringa og trekker ikke til noen side.

Det jeg mistenker er at de har bytta den nedre bærebro og satt på en fra Golf 3. Er det noen mulighet for at disse kan passe men at det ikke er rett lengde på den?

Takker for svar..

Passat 130 TDI 4M -01, Passat 110 TDI -97, Transporter 2,4 Syncro Lang -94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det ikke er forskjell på navet fra bensin til diesel. Men det jeg egentlig vil vite er om brua fra en Golf 3 vil passe? For da tror jeg tidligere eier har satt en slik bru istedet for en fra passat.

Jeg er sjikkelig fustrert nå...

På 6000km har jeg bytta hjulager bak v/s,

Framme v/s(hjulnav måtte byttes)

Drivaksel v/s X2

Begge pærer i lys bak.

Blinkelys pære i skjærm

Parklys pære h/s

H1 langlys pære h/s

Interiør-lyspære

Dørhåntak

Dørstopper

og nå når jeg holte på å sjekke andre deler i forstillinga,gikk de stab-stag foringene(banjo-stuk) til Helvete..... HVA BLIR NESTE....

Biltema har nye bærebru. Noen som har prøvd/testa de?

Passat 130 TDI 4M -01, Passat 110 TDI -97, Transporter 2,4 Syncro Lang -94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke testet biltema sine,kommer vel aldri til å gjøre det heller.

kjører med forsterket bærebruer som er sveiset litt mere på:Devil:

men de funker helt sikkert,har ikke noe erfaring med biltema deler i det store å hele.Iallefall ikke til bil.

men det er enkel for deg å finne ut om det er noe forskjell på buene er å sjekke delenr på de.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider