deeje Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 Hei Har problemer med bilen. Den ville nesten ikke starte etter jobb i dag. Når den endelig startet ville den ikke over 4000 omdreininger. Den går bra under 4000. Hva kan det være? Jeg mistenker at den suger falsk luft, da den mister all dra kraft ved 4000. Det er montert uoriginalt luftfilter. (Greenfilter) Noen som har opplevd noe lignende? Det er en 2001 Astra Bertone 1.8l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 Jeg ville vel kanskje mistenkt kamføleren. Lyser motorlampa? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deeje Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Nei det er ingen lamper som lyser eller ulyder fra motoren. Bilen startet fint i dag, men rykker fremdeles ved høyt turtall. Den går jamt opp til 4000 omd. over 4000 begynner den å rykke. Skal bestille en time hos Kvia i Sandnes (Opel verksted), de finner sikkert ut hva problemet er. Takk anyway. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Er filteret satt inn med olje slik som man skal? :) Man tar ofte lett kvelden på luftmassemåleren når man setter inn åpent filter. Spesielt om man ikke setter det inn med olje. Da trenger ikke nødvendigvis motorlampa å lyse, men hjernen får feil informasjon fra massemåleren. Jeg ville reist på et verksted der du kan få lest ut verdier fra massemåleren når motor belastes og du har turtall eller bare prøvd en annen massemåler. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deeje Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2010 Jeg skrudde av filteret å renset det, satt det inn med ny olje. Da ble bilen som ny;) Jeg snakket med verksmester på Kvia, han sa jeg skulle komme med bilen først om problemet kom tilbake. Men jeg mistenker det samme som du sier Amitraxx. Takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mars 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Vi får håpe problemet ikke kommer tilbake ;) Billigst det :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg