Gå til innhold

Butikker med bilstereo langs "harry-ruta"?

Ranger emnet

Sailfish

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og noen kompiser skal på harrytur til Sverige førstkommende lørdag og jeg lurte i den sammenheng på om det er noen butikker med bilstereo et sted på ruta?

Den fremre venstre originalhøyttaleren til bilen min er nemlig sprengt, og trenger å byttes ut.

Krever ikke noe veldig syk ytelse på den nye høyttaleren, men regner med at man får mer for pengene i Sverige, enn i Norge? En høyttaler som kanskje koster 400 SEK der, koster kanskje 600-800 NOK her?

Jeg har en Toyota Avensis 1998-modell, noen som vet hva slags originalhøytalere som sitter i den bilen?

Blir vel feil om jeg setter inn én ny høyttaler med bedre eller dårligere ytelse enn de tre andre?

På forhånd takk!:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Nordby-senteret har de bilstereobutikk. Der bare sier du hvordan bil du har, så finner de ut hvordan høytalere som passer ;)

Butikken ligger i den øverste delen av senteret :)

*Volkswagen Golf Mk2 uten skilter edition

"Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er brl det, det er lagt ned nå da men:D

Men det er brl i strømstad og.

Det er ikke mye langt til Nordby! Maks 2,5 timer herifra :P God service har de der også.. Var med en kompis når han skulle kjøpe anlegg. Da fant de fram alt han trengte til sin lille bil (Ford Fiasko). Men i og med at han bare hadde et budsjett på 5-6 lapper fikk han bar GAS-drit :P

"Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så flott erfaring med noen av de sjappene der borte, men om du vet hva du skal ha, er det jo alltids TV-Boden på Svinesund.

Spør du om råd der, kommer du antagelig traskende ut med noe Jensen-crap som rett og slett suger eselballer.

Om BRL er nedlagt, er det vel egentlig bare TV-Boden igjen?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at det er langt dit da:D

Det er konkurs....

Tv-boden duger det og, men er dårlig hjelp å få der iforhold til brl.. Dem har jo kicker og mange andre merker der og, ikke bare møk.

Oops, leste feil :D Lagt ned? På Nordby? Når skjedde dette? var der like før jul, og da var de oppegående ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv-boden duger det og, men er dårlig hjelp å få der iforhold til brl..
En typisk tråd firmaer kanskje burde holde seg unna, men her er vi jo i utlandet, så... De gangene jeg har vært innom TV-boden, har jeg blitt fotfulgt fra jeg kom innafor døra med et evig gnål om diverse tilbud... mulig jeg ser litt nazi ut og dem forventer jeg fyller lommene med basskasser og forsterkere før jeg lusker ut en bakdør, men at folk ikke får hjelp der, har jeg litt vondt for å tro. Men du mener kanskje kyndig hjelp, ja da er vi nok mer enig... :D

En høyttaler som kanskje koster 400 SEK der, koster kanskje 600-800 NOK her?
Etter min mening, som nok kan ha en viss farging, er det der en gammel myte. Ja, det er mye gammelt som selges med solide avslag av og til, slikt er det ikke så mye av i Norge, det virker som om sjappene i Norge greier å få solgt ut det meste av fjorårets modeller uten å ty til drastiske avslag. Sammenligner man 2010-modeller i Norge med tilsvarende i Sverige er prisforskjellen like gjerne den andre veien. Er man fornøyd med 2008-modeller og eldre kan man finne endel utgåtte varer billig like over svenskegrensen, men man bør vite hva man kjøper. Ferskinger innen bilstereo og med nytrykt kredittkort vil jeg faktisk ikke helt anbefale å reise alene på innkjøpstur der, man kan bli grundig rundsnakket dessverre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette med at det er så mye billigere i sverige er vel ikke helt sant. Jeg skulle handle focal på tv boden og prisene der var høyere enn i norge. Hvis man tok hensyn til kursen ble det omtrent likt. Når jeg spurte om ikke jeg kunne få en god pris sa mannen at dette var en utrolig god pris. Når jeg da sa at den kostet samme veil. i norge ble han plutselig ikke så hyggelig lenger... og har jo sett flere eksempler på spillere å som er dyrere der enn i norge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette med at det er så mye billigere i sverige er vel ikke helt sant. Jeg skulle handle focal på tv boden og prisene der var høyere enn i norge. Hvis man tok hensyn til kursen ble det omtrent likt. Når jeg spurte om ikke jeg kunne få en god pris sa mannen at dette var en utrolig god pris. Når jeg da sa at den kostet samme veil. i norge ble han plutselig ikke så hyggelig lenger... og har jo sett flere eksempler på spillere å som er dyrere der enn i norge....

Ja. Svenskene blir rimelig leie og ha med og gjøre når du opplyser at det samme produktet ligger på samme pris/lavere pris i norge.

Jeg anbefaler og handle i Norge. Generelt opplever jeg mye feilinformasjon og "jeg skal lure deg norskejævel" når jeg skal prøve og handle i sverige..

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en myte at det er lønnsomt å handle bilstereo i Sverige, merkelig nok.

TV-boden er en butikk jeg styrer unna, iallefall når jeg hørte hva de ville ha for ett enkelt Y-ledd til phono/signalkabler der.

MDS er vel ett merke som er BRL sitt tror jeg, typisk billigræl med påklistede emblemer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider