Gå til innhold

Volvomiljø Oslo/ Akershus

Ranger emnet

Turboperformance

Anbefalte innlegg

Originally posted by Volvo-Lars

Hva med å lage en liten Volvoklan eller no sånt....? En internet side med litt info 240/Volvo generelt,bilder å info om bilene til folk....kanskje bilene til oss Volvogutta på forumet!!

Det begynner å bli mange av oss nå!!:D

Synes det er dette DaButcher har gjort da?

Originally posted by DaButcher

..Volvo Power Team

vi skal prøve å arrangere en del rundt sommertider

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede lagt merke til det,men i Volvo Power Team er det medlemer fra hele verden! Jeg tenkte på en klubb/klan for oss i norge!! Kan jo til å med starte med oss her på forumet å lage en side som omtaler våres biler/prosjekter!! Trenger ikke være et sted hvor folk melder seg inn,men et sted andre Volvofolk kan få info å innspiriasjon!:D

Dette er kun et forslag. Det er ikke no som jeg hadde planer om å lage selv,for å være ærlig,jeg kan ikke en drit om data!:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sia mi :D

http://www.volvo.er-mandig.com

Men er ikke så mange folk innom der.. men hvis folk begynner å sjekke innom så skal jeg få oppdatert oftere...

Har gjort en del med forumet der i dag...

er muligheter for å lage sin egen avdeling på forumet der.. som dere kan styre selv... se mitt forum om 242`n som eksempel.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Hva med å lage en liten Volvoklan eller no sånt....? En internet side med litt info 240/Volvo generelt,bilder å info om bilene til folk....kanskje bilene til oss Volvogutta på forumet!!

Det begynner å bli mange av oss nå!!:D

"side med litt info 240/Volvo generelt,bilder å info om bilene til folk....kanskje bilene til oss Volvogutta på forumet!! "

Det er jo det her på profilen din.. men kansje noe mere utdypende ja.. men det har sikkert ikke bilforumet kapasitet til.. tar ganske mye plass da vis alle skal gjøre det tenker jeg..

Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FriX-244TiC

men det har sikkert ikke bilforumet kapasitet til.. tar ganske mye plass da vis alle skal gjøre det tenker jeg..

Vegard

Det er jo akkurat derfor han foreslo at vi skulle lage en egen side... :rolleyes:

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, som nissans13 her sa ovenfor, jeg har allerede laget det:p

Kunne hatt litt mer artikler ja, men jeg må jo programmere alt alene, så jeg har begrenset med tid. Må jo også bruke tid på damen og volvo'en :p

Men, jeg lover:

* Det skal komme flere funksjoner på siden :)

Nå snart, kommer det funksjon for å kommentere på bilene til hverandre.

http://www.volvo-power.net har medlememr fra hele verden ja, men de fleste er fra norge. Vi har 444 medlemmer på tidspunktet jeg skriver dette.

obs. for å bytte språk, er det link nederst på siden:

Volvo Power Team :: Norge

Jeg skal lage menyene mer oversiktlige, men som jeg sa: det handler om tilgjengelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

vel, som nissans13 her sa ovenfor, jeg har allerede laget det:p

Kunne hatt litt mer artikler ja, men jeg må jo programmere alt alene, så jeg har begrenset med tid. Må jo også bruke tid på damen og volvo'en :p

Men, jeg lover:

* Det skal komme flere funksjoner på siden :)

Nå snart, kommer det funksjon for å kommentere på bilene til hverandre.

http://www.volvo-power.net har medlememr fra hele verden ja, men de fleste er fra norge. Vi har 444 medlemmer på tidspunktet jeg skriver dette.

obs. for å bytte språk, er det link nederst på siden:

Volvo Power Team :: Norge

Jeg skal lage menyene mer oversiktlige, men som jeg sa: det handler om tilgjengelig tid.

meldte meg inn her om dagen...tar det lang tid før jeg blir (godkjent) som medlem??

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skrotnisse

meldte meg inn her om dagen...tar det lang tid før jeg blir (godkjent) som medlem??

hei..

vanligvis, godkjenner jeg 1-4 ganger for dagen.

Du er allerede godkjent.. du logger inn:

http://www.volvo-power.net/?contid=27〈=2

ved å trykke på "last opp bilder" linken. Den åpner så et nytt vindu.

om du glemmer passord, evnt bytter tlfnr/epost, etc.

http://www.volvo-power.net/?contid=19〈=2

for å se bildene du har lastet opp:

http://www.volvo-power.net/?b=&b=y&contid=25〈=2

så trykker du på øyet, ved siden av deg i listen.

før du har lastet opp bilder, kan du bare se profilen her:

http://www.volvo-power.net/?b=y&b=n&contid=25〈=2

dette er feks din profil:

http://www.volvo-power.net/?user_id=451&offset=440&t=1&b=n&contid=25〈=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda; nettklubber og nettsider er vel og bra, MEN:

Det jeg kanskje savner er et bra Volvoklubb/miljø i Oslo/ Akershus hvor "grombilene" litt uformelt kan treffes iblant. Det er nok av wannabe/nettsurfere som er store i kjeften på nettet, men som i virkeligheten ikke helt vet hva de snakker om eller knapt har lappen. Jeg synes det er mer morro å se bilene live enn på et bilde (akkurat som med damer :D ).

Tyrigrava er jo et kjent møtested for bil- og MC entusiaster i Osloområdet.

Og volvo-power.net er kanskje et greit nettsted for å organisere et bra klubbmiljø. Det forutsetter at da-butcher kan legge litt energi i å vedlikeholde og oppdatere nettsiden, dvs. "Webmaster". Og at det kanskje utarbeides lokale mail/ telefonlister slik at medlemmer på kort tid kan varsles om lokale møter/ treff.

En klubb bør jo også ha en formann, nestformann, sekretær etc. etc.

Føler ikke at jeg har mye tid til slik organisering selv da jeg sitter oppi det med unge etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboperformance

Joda; nettklubber og nettsider er vel og bra, MEN:

Det jeg kanskje savner er et bra Volvoklubb/miljø i Oslo/ Akershus hvor "grombilene" litt uformelt kan treffes iblant. Det er nok av wannabe/nettsurfere som er store i kjeften på nettet, men som i virkeligheten ikke helt vet hva de snakker om eller knapt har lappen. Jeg synes det er mer morro å se bilene live enn på et bilde (akkurat som med damer :D ).

Tyrigrava er jo et kjent møtested for bil- og MC entusiaster i Osloområdet.

Og volvo-power.net er kanskje et greit nettsted for å organisere et bra klubbmiljø. Det forutsetter at da-butcher kan legge litt energi i å vedlikeholde og oppdatere nettsiden, dvs. "Webmaster". Og at det kanskje utarbeides lokale mail/ telefonlister slik at medlemmer på kort tid kan varsles om lokale møter/ treff.

En klubb bør jo også ha en formann, nestformann, sekretær etc. etc.

Føler ikke at jeg har mye tid til slik organisering selv da jeg sitter oppi det med unge etc.

Vel, vi holder for tiden på med å skaffe oss et mer profesjonellt preg. Vi har fordelt en del oppgaver innad i volvo power team, medlems-ansvarlig, artikkel-ansvarlig, etc. Så i år, kommer det til å skje mye :)

Problemet de tidligere årene, har vært at div ting som militæret, etc. har hindret videre vekst, da jeg måtte bruke nesten all energi på skole og på å godkjenne medlemmer og hjelpe medlemmer.

Men i år, skal en god del systemer utvikles, såvel som andre har fått ansvar for medlemmene. Da kan jeg konsentrere meg om utvikling av sider. Vi skal også ha en artikkel-ansvarlig, noe vi desverre per dags dato mangler.

problemet er bare at alle sier de vil hjelpe, men de færreste gjør hva de lover. Derfor skal vi nå vente med å gi, til vi først får levert artikler.

Da vi er non-profit, kan vi selvsagt ikke gi lønn i penger, men vi kan gi lønn i høyere status, ftp + web, epost konto, mer plass til bilder, etc.

vi må desverre innføre flere medlems-nivåer, pga det koster oss faktisk penger og ikke minst tid å opprettholde sidene.

Vi må betale et par lapper i året for å ha hjemmesiden på nett, domene, etc. pluss div kostnader.

de forskjellige medlems-nivåene vil ikke koste all verden, men medlemmene vil få fordeler med å oppgradere. Det vil også hjelpe klubben med å vokse.

da vi er non profit, går alle pengene til klubben og dens videre vekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man være med om jeg ikke råner natta lang og har turbo??? hehe..

vi er to her fra 'Hurum som kommer til og cruise litt til sommeren trur jeg

min går greit, og kompisen sin kommer til og gå veeeldig greit :)

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sundinracing

kan man være med om jeg ikke råner natta lang og har turbo??? hehe..

vi er to her fra 'Hurum som kommer til og cruise litt til sommeren trur jeg

min går greit, og kompisen sin kommer til og gå veeeldig greit :)

ja, det er ingen andre krav for medlems-skap, enn at man er volvo fan eller fanatiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kan sikkert gi deg noen artikler...

Gjort en del med 242`n og tatt bilder og notert stikkord om så og si alt.. så det er nok av stoff til å lage noen "Tech-artikler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider