Gå til innhold

Produkttest: Strahldur's Bilrutevasker

Ranger emnet


poliq

Anbefalte innlegg

Kom over denne på en varemesse, og ble litt nysgjerrig - måtte prøve!

 

Dette er en kost, eller en børste beregnet for bilvinduer. Den har en vendbar "mopp" med mikrofiber på den ene sida, og en grovere matte på andre sida beregnet for utsida. Denne sitter på et håndtak som kan vinkles.

I tillegg kan man ta av "moppen", så har man i tillegg isskrape og nal. Fikk også med en mikrofiberklut.

 

28022010577.jpg

 

Selgeren var selvfølgelig full av lovord om produktet, og i tillegg skulle dette være "made in norway". Nuvel, la oss se hvordan det fungerte;

 

Ruta mi var ikke spesiellt skitten da jeg startet, så ved første øyekast så dette ut til å fungere glimrende. Jeg så et tydelig skille mellom ren og skitten på innsida av frontruta.

So far so good.

 

Men etter å ha gått over en del - ca halve frontruta - så jeg at den begynte å legge igjen en tynn fet film, og at "moppen" begynte å bli svart. Dette var jo et tegn på at det fungerte, så jeg snudde den (fortsatt med mikrofibersiden ut), og fortsatte.

 

Jeg kom ikke særlig langt før også denne siden gikk i metning av skitt. I tillegg ble jeg mer og mer irritert over at jeg slettes ikke kom til i alle kriker og krokes, da "moppen" er altfor tykk til det.

 

Jeg kostet fort over alle rutene på innsida, men så at det hjalp lite, og at den fete filmen la seg. Bestemte meg for å gå inn å vaske av "moppen", noe som skulle være veldig enkelt i følge selger. Før jeg gjorde det gikk jeg over utsida av rutene med vrengt "mopp", heller ikke dette ga særlig gode resultater.

 

Slik så den ut da jeg gikk inn:

28022010579.jpg

 

Selger mente det "var bare" å skylle den i lunket vann, 30-40 grader, så skulle den bli ren igjen. Som du sikkert klarer å gjette, stemte ikke det heller. "Moppen" ble slengt i vaskemaskina på 30 grader. Jeg hadde nemlig bestemt meg for å gi den ett forsøk til.

 

Da "moppen" ble tatt ut av vaskemaskina, var den langt i fra så ren som jeg hadde håpet, og hadde begynt å flise seg i kantene.

Andre forsøk var heller ikke særlig vellykket, å ble fort gitt opp.

 

Selger lovte også at denne skulle forhindre dugg på rutene. Her mener jeg å ha lagt merke til en liten effekt, uten at jeg har brukt bilen veldig mye i det siste.

 

Isskrapa og nalen ble ikke prøvd, men det er godt mulig at disse fungerer noenlunde greit - uten at jeg ville veddet på det. Må også nevne at plasthåndtaket knaket under litt påkjenning, og virket billig og skjørt.

 

Produktet finner du på nett, eller på en varemesse.

Pris: ca 150kr, for skrape, "mopp" en mikrofiberklut.

Konklusjon:

5% Genial

15% Kjekt å ha

80% Søppel

 

Mitt råd: kjøp deg heller en mikrofiberklut!

Endret av poliq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår