Gå til innhold

Nissan primera 2002-07 (Don`t buy it)


Roar 2

Anbefalte innlegg

Denne modelen må dere ikke kjøpe. Værste møkkabil som er laget fra Nissan. Renualt tok over og ødela pimeraen.

Girkasseproblemer,bærebruer,stab stag som blir fort slitt. Bremseproblemer. Girkassene holder ikke 100000km engang. Har hatt bare problemer med denne primeraen og aldri mere Nissan. Ikke bare meg men flere som har hatt denne typen har problemer.

Særlig 1.6 er noe møkk,med henger orket den ikke dra igang en bakke engang.

Fra engelske sider står,dont buy it. Den er så dårlig at enkelte Nissanforhandlere ikke vil ha den i innbytte.

 

Mvh Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ærlig innrømme at P12 ikke er noen perfekt bil.

 

Men flere ting kan jeg ikke si at jeg har verken sett eller hørt om.

 

Bremseproblemer: Hva er problemene, at skivene bak ruster, eller at kalippere bak ruster fast, slik er alle Nissan fra den epoken. Men hva er din erfaring, har og skiftet hovedsylinder på 1 bil, det var en kjøreskolebil som hadde gått 250 000.

 

Girkassene holder såvisst over 100 000, har aldri sett en P12 med girproblemer, nærmeste er nok biler med CVT-kasse og 2.0, som har uggen tomgang når de er i gir, sota spjeld er problemet.

 

Stabstag som blir fort slitt, hv tenker du på, bikkjebeina foran som er slitne, det er de på alle biler med slike, de blir fort slitt om det er en audi elelr om det er en nissan.

 

Bærebruer, regner med du tenker på utslitte bærekuler, det må jeg nok si meg enig i, at bærekulene har relativt kort levetid på disse.

 

Det er og det eneste problemet du nevner som jeg føler er spesifikt for P12, men de har mange andre feil.

Øvre bærearmer, svinglager, bærekuler, airbaglamper som tennes, feilkoder, trøbbel med styreenheter.

 

Jeg har nok sett mye problemer med dem, da jeg har jobbet med disse bilene i noen år, problemet er at jeg ikke kjenner meg igjen, og Nei, jeg hadde aldri kjøpt en P12 selv.

 

Hengerfeste på en bil med 1,6 liters motor skulle vært ulovlig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måtte inn og få reparert girkassen,en nabo så røk hele kassa og samme skjedde med svigerfaren sin Primera. Dette var 2003 modeler.

 

Har aldri hatt en problemfri mnd med denne møkkabilen. Solgte denne billig bare for og bli kvitt den. Når mekanikerne på merkeverstedet sier at de er dårlige,da kan dere tenke hvor dårlige de er.

 

At de kan selge slike dårlige biler har jeg aldri forstått. Hører at de nye fra Nissan har hyppige verkstedbesøk. Merket Nissan er dødt for meg og kommer aldri til og ofre en tanke mere på disse møkkabilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Enig med Einar, har jobba på Nissan sjøl. Bærebruene har nesten 30.000km intervall før de må byttes. Har ikke hørt om at manuell kassene har gådt til helvete men CVT kassa kan finne på å ikke ville lengre. Har bytta en sånn sjøl.

 

Renault passer på å fore Nissan bilene med deler som er under kvaliteten man er vant med fra Nissan.

 

Men følger man Servicene slipper man en del tull.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår