Gå til innhold

Trenger stasjonsvognstips i under 100k-klassen.

Ranger emnet


KristianG

Anbefalte innlegg

Yo!

 

Har behov for mer plass enn jeg har i min bil for tiden, og tenkte å sjekke ut stasjonsvognsmarkedet.

Er vel sikkert takrails på de fleste stasjonsvogner, og det er greit for skiboks osv.

 

Følgende kriterier må oppfylles for at jeg skal kunne vurdere å kjøpe en.

 

  • Ha kult utseende
  • Kunne oppgradere utseende (lykter, senk osv) (Dette er ikke det viktigste kriteriet)
  • Ikke ha for liten motor
  • Ikke for høyt drivstofforbruk

 

Prisklasse 40k-80k.

 

 

Da ønsker jeg forslag fra dere velkommen

Endret av KristianG

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes-Benz E220 T 1993-1996

Sprek 2.2 liters M111-motor, 16V, 150 hk, drivstoffgjerrig.

Stor og sikker, men akk litt tilårskommen bil, solid, moderne i forhold til jevngamle biler.

Mulig å få i din prisklasse, i både øvre og nedre sjikt, masse utstyr å få, masse ekstrautstyr å få til disse, enkle styling-nips.

 

300teAT.jpg

Ett halvfint eksemplar

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, skal ikke bli pappa, Eirik, men har funnet ut at det er godt med plass! :)

 

Bare bakhjulstrekkere så langt, ja. Kunne godt tenkt meg firehjulstrekk også, men det er vel mulig å få både 4matic og ix i disse modellene dere anbefaler!

 

Synes forøvrig Einar sin bil så grei ut sånn senk-messig. Har kjørt en skamlav treergolf nå i vinter, og det vil jeg slippe å gjøre igjen. Oppkjørselen til dama er også forholdsvis bratt, så jeg tar nedi hver gang jeg er på besøk. :P

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke min bil på bildet.

Men på min bil, så er det sportlinefjærer som mangler en runde foran, ser mye bedre ut, og ikke noe problem med bakkeklaring.

Har jo tidligere kjørt med litt feler manglende vindinger, og det går greit, men som jeg har det nå så er det nesten som å kjøre orginalt...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt en skamlav treergolf nå i vinter, og det vil jeg slippe å gjøre igjen.

 

Så lav er den da vel ikke :P

Kristian, du må ikke ende opp som en av de som setter komfort høyest og skal ha hus, hund og hage i en alder av 20, og har stasjonsvogna klar allerede før det :D

 

Hvis du absolutt må ha det

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21209467

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Einars forslag i dette tilfellet. Min 230TE har riktignok småfeil, men den kosta bare 25000. Til 50-70000 får du en kremgod 124, og du får en kjørekomfort du ALDRI finner i en golf ihvertfall.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Einars forslag i dette tilfellet. Min 230TE har riktignok småfeil, men den kosta bare 25000. Til 50-70000 får du en kremgod 124, og du får en kjørekomfort du ALDRI finner i en golf ihvertfall.

 

Jeg gikk nylig fra 124 nettopp til Golf 3 med senk.. Har det mye morsommere i Golfen, det er helt sikkert, der er jeg iallfall sjæfør av bilen :)

Men, når det er sagt holder 124 seg suverent i pris, og av en grunn, en 20 år gammel Mercedes er vel som en 10 år gammel koreaner. Men om jeg ville betalt 70k for en er vel heller uvisst. Min kosta meg 10, det syns jeg er passe for en :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk nylig fra 124 nettopp til Golf 3 med senk.. Har det mye morsommere i Golfen, det er helt sikkert, der er jeg iallfall sjæfør av bilen :)

Men, når det er sagt holder 124 seg suverent i pris, og av en grunn, en 20 år gammel Mercedes er vel som en 10 år gammel koreaner. Men om jeg ville betalt 70k for en er vel heller uvisst. Min kosta meg 10, det syns jeg er passe for en :)

 

Tja, det er jo to helt forskjellige biler. Jeg har også hatt både golf 3 og MB 124. Golfen er grei å kjøre, men det kommer jo an på om man vil ha det morsomt eller behagelig. Med årene har jeg merket at komfort er viktigst for meg, men det får jo være opp til trådstarter. Dessuten syns jeg golf 3 ruster for mye, og de har generelt veldig lite utstyr.

 

Mercedes 124 holder seg godt i pris fordi de er bygd knallsolid og har en helt annen kvalitet enn mange andre biler. Man får det man betaler for rett og slett.

 

Og bare for å ha det på det rene, jeg er ikke noen utpreget mercedes-fan, men noen modeller har de vært heldige med :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår