Gå til innhold

Trenger stasjonsvognstips i under 100k-klassen.

Ranger emnet


KristianG

Anbefalte innlegg

Er nok heller ingen Merce-fantast(det kan sikkert virke slik), er jo egentlig litt mere fordmann, men skal man ha en "moderne" bil man kan trives med å stole på, så er dessverre ikke Granada aktuelt for meg med mine krav og økonomiske situasjon.

Og jeg svarer det jeg mener er ett godt alternativ, da svarer jeg det jeg føler meg trygg på.

 

Men uansett, nå kjører jeg en 1991 modell, med 2x airbag, 4x el-ruter, el takluke, sportsinteriør i svart ekte skinn, AC, sportsunderstell, automatgir, diffsperre, ABS, tonede ruter.

Det ga jeg 20 000 for, med gåen motor, ikke noe bra eksemplar, og bare interiøret er verdt 15 000 på bruktmarkedet, samme bilen, i bra tilstand ligger på ca 60 000 nå.

Dyrt ja, men med noe annet enn 300 Turbodiesel på 150 hk, så er de billigere, er neppe noe problem å få en velutstyrt bra 220 bensin på 150 hk, for rundt 50-60, og da gjerne for en 95 eller 96 modell.

 

Men det jeg ville fram til, hvilke biler, sm du fortsatt kan stole på, i den aldersgruppa, kan du velge mellom med det utstyret.

 

 

Beklager at jeg tok litt av, følte bare for å forklare hvorfor jeg gang på gang svarer de som etterpør en solid stasjonsvogn i den prisgruppa en 20 år gammel mercedes.

Det er rett og slett det jeg føler meg trygg på å anbefale, finner man ett bra eksemplar, så har man fått seg en bra bil, emn det finnes mye lureri ute å går, og folk som plutselig har innsett at selv "verdens beste bil" ikke kan gå i årevis uten vedlikehold, for så å prøve å selge den like dyrt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes 124 holder seg godt i pris fordi de er bygd knallsolid og har en helt annen kvalitet enn mange andre biler. Man får det man betaler for rett og slett.

 

Stemmer, er nok ikke siste 124en jeg har eid, masse utstyr og jeg syns de ser veldig bra ut :)

 

Men hvis man setter komfort så mye høyere enn fun i en alder av 19 (trådstarter) har noe gått galt et sted, mener nå jeg.. :) Selv skal jeg ha et mer komfortabelt senkesett på min enn det jeg har nå, men der får grensa gå! Vi er ikke 60, er vi vel? :D hehe

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i at jeg kanskje virker litt småvoksen akkurat nå, Eirik, men saken er den at jeg har behov for en slik bil. Skodaen så absolutt ikke dum ut, men 330 000km, er det mye for en VAG-motor?

 

Det jeg tenker er: praktisk bil først, så kan jeg når jeg får råd kjøpe moromaskin. Mercene ser absolutt ikke dum ut, men da må jeg nesten ønske meg firehjulstrekk i tillegg.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår