Gå til innhold

Passer Corrado G60 girkasse til Golf G60?

Ranger emnet

thojen

Anbefalte innlegg

Har en 90 mod Golf G60 som trenger ei brukt girkasse. Passer girkassa fra 89 mod Corrado G60 til denne?

Folk jeg hører med om dette svarer litt forskjellig på dette, ja, nei vet ikke:rolleyes:

Er det andre VW modeller som kan ha ei kasse som passer til bilen min??? Tips om hvor man kan høre?

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by GolfG60Syncro

Grunnregelen er at alt av tverrstilte 4'ere passer overens med motor/gir fra 1974 til 2004.... Kun små mods som må til.... Corra G60 og Golf G60 er imidlertid KLIN like kasser..... Bilene er jo like da......

med unntak av vaierkasser på nyere biler som f.eks G60

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva betyr nå dette?? Altså for mitt vedkommende?

Skal sette på kasse fra 89 corrado G60 til 90 Golf G60.

så: kasse vs blokk går greit, men overføring/clutch må bygges om??? Hva må da gjøres, hvordan, hva trenger man av deler, hvor skaffe f.eks osv..?? Skinner vel godt igjennom at jeg er rimelig grønn på dette da.. Har sagt at jeg skal ha kassa, greit å ha klart for seg det man trenger (når man trenger det..hehe).

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thojen

hva betyr nå dette?? Altså for mitt vedkommende?

Skal sette på kasse fra 89 corrado G60 til 90 Golf G60.

så: kasse vs blokk går greit, men overføring/clutch må bygges om??? Hva må da gjøres, hvordan, hva trenger man av deler, hvor skaffe f.eks osv..?? Skinner vel godt igjennom at jeg er rimelig grønn på dette da.. Har sagt at jeg skal ha kassa, greit å ha klart for seg det man trenger (når man trenger det..hehe).

Neineinei! Du kan ta det med ro... Kassen i Golf G60 og Corrqa G60 er KLIN lik.... bare å bytte. wire overføring og hyd clutch på begge. Ta det med ro...........;)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider