Gå til innhold

Passer Corrado G60 girkasse til Golf G60?

Ranger emnet

thojen

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

når vi først snakker om girkasser!!

er det forskjell på Rally og syncro kassa i golf 2?

Er begge permanent firhjulsdrift, og hva er fordelingen mellom akslingene?

Det hadde jo vert kjekt med en Corrado 4x4 :cool: :op

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min er det samme som Rallye. Bilen er 100% samme bortsett fra skjermene. Bygge om til 4x4 tror jeg du skal få slite med.... Myyyye mods som må til på karosseriet. Kom bort på HS en dag du så skal du få se bagasjeromet mitt.... Snakker om 15cm fra gulv til nedre del av bakluke. Hvis man skulle gjort den ombyggingen tror jeg det hadde vært lettere å bygge om en Golf med Sync til Corra.... Hvis du skjønner hvor jeg vil....? ;)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vert gjort mange ganger før. Enkleste løsning er å sveise i gulvet fra golfen fra baksetene og bakover.. resten er bolt on.

Problemet blir å få dyktige nok folk til å gjøre sveisinga, så bilen ikkje er skeiv etterpå.. og uten at det koster meir enn ei heil formue..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakkes sveis og slikt driver min far et firma som heter metall produksjon. De lager ting i stål, rustfritt, syrefast, alu osv. Til offshore og alle andre som trenger ting i metall. Cluet er at vi sikkert kan finne en svart som natten deal på sveis og sånn, dersom dette syke prosjektet skulle komme i gang. Gøy og se hvordan et prosjekt du bare har lest om tar form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KalleDybvik

Jeg klarte nå ihvertfall 240 på sperra på 4 gir. 7600+ rpm eller no.

Hva var gjort med den da? Orginal toppfart er jo 225 på Corrado og 217 på Golf G60 2wd

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KalleDybvik

Golf G60 og Rallye er ikke helt samme motormessig ihvertfall.. utløpet på g-ladern er større på Rallye og intercoolern skal visstnok også være forskjellig.

Større inngang og utblås på intercooler, Co-potentiometer i Intercooler, kraftigere bolter i toppen, mindre borring (1761 cc vs 1781) og vanligvis grå dyser

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Større inngang og utblås på intercooler, Co-potentiometer i Intercooler, kraftigere bolter i toppen, mindre borring (1761 cc vs 1781) og vanligvis grå dyser

Det er 1H motoren det... 1763 for å være enda litt mer korrekt.... Den har en litt annen topp og.... Men de fleste Rallyene er satt opp med PG, bare rundt 500 med 1H.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

når vi først snakker om girkasser!!

er det forskjell på Rally og syncro kassa i golf 2?

Er begge permanent firhjulsdrift, og hva er fordelingen mellom akslingene?

Det hadde jo vert kjekt med en Corrado 4x4 :cool: :op

Syncro er ikke permanent 4wd, quattro er det ;)

99' TT q

92 S4 avant 5seter

x91'S2 3B-> ADU, porsche calipere 314mm, 269mm

x91' 520

x2stk Scirocco 8vT og 16vG60

xGolf G60 snart turbo

x89' Passat Stv. bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mellomaksling:

Det er god plass til denne i corradoen. kanalen er større på corra en standard golf.. må kansje flytte litt på eksosanlegget, men det er jo en bagatell.. Har ikke Rallyutgaven heller permanent firhjulstrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider