Gå til innhold

Bakdør til opel vectra B sitter fast

Ranger emnet

Benho

Anbefalte innlegg

Jeg har en Vectra B 96 modell, hvor høyre bakdør er gått i vranglås.Den vil bare ikke opp. Den virker ikke på sentrallåsen, og jeg har tatt av dekselet på innsiden av døra, og alt av mekanikk ser egentlig ut som det virker. Kommer ikke til inni låsekassa. Noen som har noen råd? overstyrer sentrallåsen den mekaniske låsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Har ein Vctra 98-modell med nokså identisk problem, berre venstre bakdør for min del. Problemet oppsto i vinter ved frost.

Har skrudd av deksel på innsida og tatt av døropnaren på utsida. Alt ser tilsynelatande korrekt ut, men døra sit like forbaska fast.

Er veldig nysgjerrig på om du kom fram til noko i ditt forsøk på å fiksa biffen. Fann du ut meir om problemet, og fekk du fiksa det?

Helsing frustrert og dritlei Vectra-eigar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har fått fikset det nå. Det hadde seg sånn at tyverialarmen overstyrer hele låsesystemet, både sentrallåsen og mekanisk. Var inne på Opel og spurte om de haddde noe råd. Tyverialarmen hadde gått på, men ikke av. Jeg hadde da antageligvis et ledningsbrudd et sted sa han. Det var ingen annen måte enn å finne ledningsbruddet, ellers måtte en bryte opp døra. Styrte og kobla fra andre døra og plutselig låste den seg opp. Da kobla jeg bare ut hele sentrallåsen, er litt usikker på hvor bruddet var, siden det ikke var synlig. Kan jo være dårlig kontakt også da et sted, men var mer enn lei nok.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider