Gå til innhold

Feilmeldinger

Ranger emnet

j-e-even

Anbefalte innlegg

Bensiner dette er snakk om?

Har vært bort i måtte bytte o-ringene nede vel silen til oljepumpe fordi disse har svellet opp. Kan tydligvis være en svakhet på enkelte modeller, ligger iallefall melding på det hos volvo i Tie (gjelder bensin).

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har sat bilen inn på et lokalt verksted for nærmere sjekk. Dem har byttet olje og oljefilter for å prøve det først. Men det hjalp ikke. Så dem skal sette på noe for å se om det er oljetrykk på motoren. Så skal dem se om silen er slammet igjen for det kan skje etter det jeg har fått tips om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kammerat har akkurat samme probleme prata med en erfaren volvo mekaniker og han sa det var liten sannsynlighet for att det var sila men mest sannsynelig di o-ringene som nevnt ovenfor.

Skal hjelpe han med og bytta i morra så kan jeg jo si hvem av tingene det var eventuelt om det er noe mere og passe på.Dette gjelder en 03 titanium sport 2.0t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det er bekreftet at motoren ikke har oljetrykk når lampen lyser, så det er ikke giveren som har feilen. Skal ned med bunnpannen over helga så får en se om en finner noe da. Tar gjerne imot tips. Det ender vel opp med motorbytte sikkert. Må vel begynne å se meg om etter hvor en kan få tak i en brukbar motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAr ned med bunnpannen. Og der så det ikke så bra ut, der var oljen blitt til bekk nesten. Silen var helt tett av et belegg som også motoren hadde rundt om der nede. Vst anbefalte å prøve og fylle på litt diese for å rense og vaske oljekanalene. De har gjort det og fylt på ny olje med tilsetting for å rense motoren. De fylye på ny olje og byttet filter og oljetrykket kom på litt over 2 kg på tomgang. Ved større turtall økte trykket noe mer. Jeg tror faktisk det ble med dette heldig vis. Ingen ulyder å høre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider