Gå til innhold

Problemer med Golfen 92modell

Ranger emnet


Ghost_ride

Anbefalte innlegg

Hei sann, har hatt noen problemer med golfen i det siste, bilen er en 92modell 66kw,med 90hk. Problemet er at bilen hakker noe forferdelig i alle gir, og pleire å dævve ofte, som regel når jeg kjører saktere og skal svinge, eller holder clutchen. Også når jeg lar bilen stå på tomgang, så pleier rpm hoppe fra 1000 til 500 av seg selv og plutselig dævver den. Det er også merkelig lukt "råtnegg" av og til, vet ikke hva det kommer fra? Og jeg har vært på service for noen dager siden og da mente de at det var batteriet og dynamoen som var problemet, men etter at de har fikset det, så var problemet fortsatt der. Håper noen kan hjelpe meg eller gi noen råd hva jeg kan feilsøke osv. Takk for alle svar :)

golf 93 1.8 gl, 90hk, 66kw

Golf IV higline stv 01 1.6(16v) 105hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo starte med å sjekke opp slanger til forgasser, om den suger falsk luft en plass.

Fordeler lokk og rotor (kanskje mye dritt?

 

Lykke til :)

Ok takk for det :), skal gjøre det når jeg kommer hjem, har hatt KN filter før og trodde det var falsk luft som var problemet, så byttet jeg til orginalen igjen og fortsatt samma problemet, er det mulig at det er noe feil med coilen?

golf 93 1.8 gl, 90hk, 66kw

Golf IV higline stv 01 1.6(16v) 105hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk igjen, er snart ferdig på skolen så er det hjem å se på coilen osv, hvis det er coilen, eller noe annet, er det lurt å kjøpe deler på Biltema ang kvalitet osv, eller er det best å ta en tur til Møller Bil og skaffe det der isstedenfor?

golf 93 1.8 gl, 90hk, 66kw

Golf IV higline stv 01 1.6(16v) 105hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 3 har ikke forgasser.... Når skal folk lære det?

 

Sjekk gummien under innspruten og slangen fra innsprut til bremsekraftforsterker. Typiske feil.

 

Ta taki i innspruten, se ned på manifold, og beveg den fram og tilbake, se om du ser en åpning.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt fri fra skolen i går og vært i garasjen hele dagen for å jobbe med bilen, og jeg finner ikke ut feilen, har sjekket det TL3518 foreslo, og sjekket coilen og det virket som det skal i hvertfall gnisten, har også byttet ut nye plugger orginale BOCH men uten noe lykke. Men jeg merket en ting at det kommer vanndråper blandet med noe svart ut av eksosen, har hørt at det kan skyldes kondens men det samma skjer når bilen har stått på tomgang i 15-20 min, kan det være toppakninga? Og en ting til, hva er den normale temp på motoren til bilen, fordi min kommer ikke over 70-75, men det kan kanskje skyldes vinteren? Takk for hjelpen :)

golf 93 1.8 gl, 90hk, 66kw

Golf IV higline stv 01 1.6(16v) 105hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanndråper ut av eksosrøret er ganske normalt - om ikke kjølevannsnivået synker eller andre symptomer på def topppakning.

 

Temperaturen på bensinmotor skal stå på 90 når motoren har blitt varm, og ikke stige i motbakker, eller synke på flatmark eller litt lettere nedoverbakker. Blir den ikke varmere enn 70 er termostat defekt.

 

Lukt av "råtne egg" kommer av og til fra katalysator.

Er det at den ikke klarer å brenne opp all uforbrent benzin? (IKKE HELT SIKKER!)

 

Andre feilkilder er tempføler på motoren, gan gi feil signal til ECU som gir feil bensinmengde.

Plugger og fordelerlokk har du sikkert sjekket. Sjekk også coil for sprekker og se/kjenn etter overslag.

 

..


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanndråper ut av eksosrøret er ganske normalt - om ikke kjølevannsnivået synker eller andre symptomer på def topppakning.

 

Temperaturen på bensinmotor skal stå på 90 når motoren har blitt varm, og ikke stige i motbakker, eller synke på flatmark eller litt lettere nedoverbakker. Blir den ikke varmere enn 70 er termostat defekt.

 

Lukt av "råtne egg" kommer av og til fra katalysator.

Er det at den ikke klarer å brenne opp all uforbrent benzin? (IKKE HELT SIKKER!)

 

Andre feilkilder er tempføler på motoren, gan gi feil signal til ECU som gir feil bensinmengde.

Plugger og fordelerlokk har du sikkert sjekket. Sjekk også coil for sprekker og se/kjenn etter overslag.

 

..

Ok Takk for det :), jeg mistenkte det var noe rart med samme temp. hele tiden :/, skal dobbelsjekke coilen og delene rund coilen i morgen, men en ting jeg har glemt å nevne er at motoren bruker aaalt for mye olje, fyller på hver uke, og jeg har ikke sett noe tegn på lekasje? Var litt merkelig syns jeg men kan sikkert være pga det er gammal motor.

golf 93 1.8 gl, 90hk, 66kw

Golf IV higline stv 01 1.6(16v) 105hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår