kai_willy Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Vet at dette kanskje ikke er stedet for denne trå¨den, men det er vel her inne jeg finner de som kanskje har litt peil på akkuratt dette og gir meg et godt svar har jeg inntrykk av! Jeg skal skifte eksosannlegg på bilen, og lurer da på om det er noen her som vet hvor jeg får dette skiftet billigst? I Oslo/Akershus området? Og er det noe spesielt annlegg som egner seg best eller gir mer effekt/lyd osv? Chevyken: du vet sikkert noe om dette. Men jeg vil ikke ha det sånn veldig dyrt.. Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 prøv http://www.techlinebilelektro.no Har mange kompiser som kjører Chevy som har byttet anlegg hos han, billig og bra, har kjøpt mye deler av han til gode priser, Ligger på Grua rett nord for Oslo. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Februar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Tror han driver med litt mere "classy" chevy enn det jeg har, men jeg kan jo ringe og høre! Tar gjerne imot flere tips.. takk for tipset forresten :D Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 jeg fikk svendsen til å lage for meg, fikk allt sammen for 2500,-. Da var d dobbelt 2,5" hele veien og 3" på slutten. Hadde demperene selv dah.. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Februar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 ok..jeg tenkte på svendsen med en gang jeg også...men er ikke han litt dyrere? Var den prisen inkudert montering? og hva koster lyddemperen? Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Jeg har komplett (headers, y-pipe, cat-back) Edelbrock anlegg på IROC'en og er veldig godt fornøyd med det. Det er ikke så veldig dyrt - vil tippe kanskje 5-6000 i Norge for cat-back'en? Det er vill gjetting da :) I USA er vel kanskje det mest vanlige for disse bilene Flowmaster, og de skal være bra og til en pris omentrent som Edelbrock. Har en kompis som fikk en Hooker cat-back til en 87 Monte Carlo sendt fra Summit. Tror han betalte rundt 4-5000 alt inkl. Som jeg har nevnt tidligere her på forumet så er min erfaring med Svendsen elendig. Passformen var håpløs, så jeg endte opp med å kutte opp rørene i utallige biter for så å sveise dem sammen. Nå hadde jeg ikke anledning til å ta bilen dit da, så det er nok noe av grunnen. Dette var også noen år tilbake, så forhåpentligvis er de blitt bedre etterhvert ;) Med Edelbrock-anlegget var det ikke noe spørsmål - det gikk rett på! Så, mitt råd er: Hvis du trenger noe fort-å-gæli og vil bruke minimalt med $$$ - kjøp Svendsen e.l. og evt. ta de passform problemene som måtte komme med et smil. Eller, spar litt lenger og kjøp et skikkelig anlegg. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Februar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 ok. takker for tipset, men jeg må ha det litt fort...fordi bilen skal til eu godkjenning, også er det gamle annlegget slitent nå, så jeg må bytte det, men 5-6 k skal jeg vel klare...et edelbrock da? Hvem har det i Norge? og ca pris på dette? Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Sjekket litt tilbake nå på mail som jeg fikk fra kompisen min når han holdt på å skulle skaffe eksos. Da sa han at Edelbrock og Flowmaster lå på ca. 5000 i Norge. Nå er jo dollarkursen gunstig, så det kan hende du får det for ned mot 4000 hvis alt du trenger er en cat-back. Sjekk med Steinar Stolen og Aarnes. Mulig også Amerikanske Bildeler skaffer dem. Slenger med et par linker til to korte videosnutter av eksosen min: Tomgang Litt leking med gassen :) Tar med et par bilder for moroskyld å jeg :) ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Februar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Takk for gode tips! Skal sjekke litt mer om dette i morgen jeg. For nå skal jeg høre på videoklippene av lyden på kjerra di også legge meg :D Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Du har et firma i porsgrunn som heter Matic Custum de aventere i Amcar med komplette annleg fra kr 2 600.-. Jeg har handlet girkasser etc fra dem og jeg har et par kompiser som har fått anlegg derfra, helt OK anlegg, TLf: 3559 7009, ring å spør du taper ikno på det. Du har også et firma som hetter Vangbo ligger på veien til Gardemoen også greie priser. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Techline bruker noe quality shit eksosanlegg. Trolig bedre en svendsen eksos, ikke no faguttalelse, har bare en følelse. Han gjør en bra jobb og. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Hva med Raka Rör AB i Sverige? Rustfrie anlegg. Prisene på hjemmesiden deres virker ihvertfall ok. De har også en spesiell effektpotte som det står endel om på samme sidene. Firmaet virker seriøst og ok. Noen som har erfaringer med de? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Fikk mitt eksosanlegg bygd på bakkens auto i Halden. Veldig godt fornøyd, ferdig montert på bilen for 6800kr. Rustfrie rør, dette var med side rørene koster 500kr pr stk på min bil. Lyden er i allefall helt rå og ingenting som skraper eller lager noe lyd. (eksosanlegget ikke laveste punkt noen plas). Får bygd opp til 3toms der. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Februar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by Hersker Hans Techline bruker noe quality shit eksosanlegg. Trolig bedre en svendsen eksos, ikke no faguttalelse, har bare en følelse. Han gjør en bra jobb og. Har nå hørt med techline. Han skulle montere ferdig på bilen min for ca 10-12 k, prisen avhenger litt av hvor mye bøying og slikt. Men uansett så blir det litt for dyrt for meg..Blir nok Svendsen eksos hvis ingen har noen meget negative erfaringer med de? Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by kai_willy Har nå hørt med techline. Han skulle montere ferdig på bilen min for ca 10-12 k, prisen avhenger litt av hvor mye bøying og slikt. Men uansett så blir det litt for dyrt for meg..Blir nok Svendsen eksos hvis ingen har noen meget negative erfaringer med de? dæven, det var mere enn jeg trodde, skulle få mitt for 7k med montering, han spurte meg på et biltreff i sommer når han så på bilen min om jeg var interessert. Kanskje han hadde et komplett annlegg liggende som var enklere å montere. Har ikke brukt Svendsen noe særlig jeg. Noen som vet om de bruker skikkelige anlegg? eller ruster det opp med en gang? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg