Gå til innhold

feil atter feil på 1,8t :(

Ranger emnet


fuchsen88

Anbefalte innlegg

har en passat 1,8t 97 mod,

som jeg har byttet turbo på.

men den samme feilen er der enda....

når jeg kjører så hoster den, samt tomgang når den står stille så går den ujevnt ifra 9 tusen til 11 tusen omdreininger, jeg har byttet luft mengde måler i sommer ++ en del sensorer, men nå i dag så tok jeg vag com og sjekket den og da fikk jeg opp :

16518- 02 sensor circuit-no activity detected(bank 1 sensor 1)

1651902 sensor heater circuit-malfunction (bank1 sensor 1 )

16502- engine coolant temprature circuti- high input (low temp)

 

hva vil dette si?

jeg har ikke byttet LMM enda, kan den være feil ? jeg tok den ut og så att den var knall hvit, veit ikke om det er riktig jeg da.

 

takk for alle svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en passat 1,8t 97 mod,

som jeg har byttet turbo på.

men den samme feilen er der enda....

når jeg kjører så hoster den, samt tomgang når den står stille så går den ujevnt ifra 9 tusen til 11 tusen omdreininger, jeg har byttet luft mengde måler i sommer ++ en del sensorer, men nå i dag så tok jeg vag com og sjekket den og da fikk jeg opp :

16518- 02 sensor circuit-no activity detected(bank 1 sensor 1)

1651902 sensor heater circuit-malfunction (bank1 sensor 1 )

16502- engine coolant temprature circuti- high input (low temp)

 

hva vil dette si?

jeg har ikke byttet LMM enda, kan den være feil ? jeg tok den ut og så att den var knall hvit, veit ikke om det er riktig jeg da.

 

takk for alle svar =)

 

Først og fremst så mener du vel på turtall mellom 900 og 1100 regner jeg med? hehe!

Men den første feilkoden din går på lambdasonden skulle jeg tro. O2 sensor er som regel det. Sjekk at ikke ledningene som går til lambdasonden er skadet/smeltet eller deformert på noen måte. Skru evt opp lambdaen og sjekk.

"malfuction" og "no activity detected" kan tyde på enten brutte ledninger eller ødelagte sensorer.

Den siste feilkoden du beskriver er nok sannsynligvis temperaturgiveren din som ikke er i orden. Dette kan også være grunnen til at den går ujevnt på tomgang eller fjusker ved pådrag. Sjekk at ikke ledningene er skadet der også, og prøv å ta av kontakten, blås den ren og sett den tilbake. Evt. bytt den. Er ikke helt sikker på om det er den som sitter i bakkant av motoren mot torpedoveggen, men det er en mulighet.

 

Sjekket feilkodene dine på nettet. Bare google dem så kan du se selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja oki takk for det da:P hehe jeg hat byttet lmm da men det funket ikke da :( og jeg har byttet den sensoren som sitter i motoren mot torpedovegen da, men har ikke sjekket om det er noen ødelagt ledninger enda. men kan jo prøve å sette i den gamle se om det hjelper da..for snart så går e lei ass. var nok styr med å bytte turboen da ble bilen go eller litt bedre, men nå rister den og går ujevnt på tomgang. prøvde bilen i stad og da ga jeg halv gas da ladet bilen ca 1,2 bar men vis jeg trykket gasspedalen helt ned så fikk jeg 0,7 bar... åssen kan det være mulig da.. og dette var ved 3000 - 4000 omdreininger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men som du sier da har litt vansklig for å få opp tempraturen til 90 grader etter lang kjøring så er den på 90 grader, men så fort jeg står stille eller noe så går den ned til 80 grader, og jeg har jo byttet den sensoren da..

 

Lmm står for luftmengdemåler, og siden du har bytta den så burde den jo funke. Lambdasonde er den sensoren som står skrudd ned i katalysatoren din rett etter turbo. Sjekk ledningene på den.

Hvis du har problemer med temperaturen på bilen din, så ville jeg byttet thermostat. Koster 150 kr på biltema f.eks.

 

Siden bilen din lader 1,2 kilo så skal det ikke være noe lekkasje i trykkslangene iallfall, og hvis luftmengdemåleren din hadde tatt kvelden så ville du nok fått opp feilmelding på vag-com, pluss at den nok ikke ville gitt fullt ladetrykk heller.

 

Jeg ville sjekka/bytta lambdaen og sett da! Evt. låne en om du har mulighet!

 

ps. har du bytta luftfilter i det siste? eller rengjort om du har åpent filter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ok jeg får bare fram den dere 16502 coden nå.... og jeg har ny lambdasone nå... ja jeg har åpent filter, har ikke renset den enda da... for jeg renset den før jeg satt den på. husker ikke når e vasket den sist... men jeg så det på tennpluggene att ene tenn pluggen var løs og att det hulle der tennpluggen sitter neddi var svart så jeg kjøpte ny tennplugg og satt den ned igjen og skrudde skiklig igjen denne gangen da, men er samme feilen nå oxo. så nå har jeg bar 1 feil og det er da 16502 coden, har søkt lit her og der og jeg har let og lett men ikke lykkes enda. men jeg har byttet den temp føleren som simmer på blokka bak mot torpedoveggen da.... veit ikke hva mere som kan ha med den å gjøre og jeg sjekka tet tentnigs hullet ved siden av og der var det væske nedi så den er vel ok. og jeg har sjekket ledninger til temp føleren, men hva skal man ha på utgangene på den dere blå pluggen der? noen som veit? det er jo to blanke også er det to som er litt mere gule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ved halv gass så får jeg 1/2 bar men med foten i bån på pedalen så synker den til 0,7 bar.. hva er det for noe tull da.. men som sagt jeg får den dere 16502 coden da.. :(

 

Ok! Men hva med N75 ventilen din da? Den kan være ustabil muligens. Når jeg hadde feil med min, så ladet den bare 0.3 bar, men jeg vet ikke om den kan kødde til og gjøre ladetrykket ditt ujevnt... Bytt den temføleren din igjen og sjekk om det kan fikse problemet ditt. Står jo at den kan gi ujevn gange og rykkete kjøring på feilforklaringen når jeg googlet feilkoden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men jeg har byttet den temp føleren en gang, kan den ryke flere ganger på en gang?......

 

Ja, selvfølgelig kan denne føleren ta kvelden flere ganger. Den skal vel sitte i bakkant av motor, altså mot torpedovegg såvidt jeg vet...har aldri hatt behov for å skifte den selv, men mener å huske at det er denne.

 

Som en siste utvei så kan du jo levere bilen din inn på en Møller (vw/audi) forhandler og la dem ta en kikk på den, for så å gi deg et prisoverslag på hva som må gjøres, eller fortelle deg hva som feiler den uten å reparere det slik at du kan fikse det selv.

 

Er fryktelig irriterende å ha en feil man ikke finner ut av, men det finnes alltid en løsning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår