Gå til innhold

Bil starter ikke, hva kan være feil?

Ranger emnet

Jorgen

Anbefalte innlegg

Originally posted by ivers

Akkurat det jeg tenkte også når jeg taua potatis og han ikke fikk start på den da heller.. Hjula bare låste seg på tørr asfalt.

Samme skjedde med Mazda'n når den hadde skjært motor.. Hjula låste bare. Den ville ikke starte..

kjipt :(

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kjøpte den av meg for kort tid siden, hvis den er skjært er det faen meg kjipe greier :( .men jeg har en delemotor her han får hvis han vil ha den, den er i deler og mangler ventiler men hvis den er skjært trenger han vel bare blokka uansett? sålenge registerreima er hel så burde vel ventilene være i god behold...

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ivers

Slasken, den bare døde sånn plutselig.

Gi på ut fra et kryss, så bare stoppa den.

Typisk forklaring på skjært motor. Her er det nok snakk om noe feil med smøresystemet. Def oljepumpe eller at bilen rett og slett er tom for olje. Def olje lampe kan være årsaken. Sjekk oljenivå....

Ja dette er kjipe greier, spes når han akkurat har kjøpt bilen. Men det ordner seg nok..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ivers: den asfalten var faen ikke tørr, hjula mine slipper hvis det er sånnt føre som det var, og det og rygge i den farta der er faen ikke lett. umulig og holde bilen i spora konstant, så var garantert uti snøen.

Og jeg gav ikke på, jeg gira ned :P la heller meg forklare du, du bare taua meg :P

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

ivers: den asfalten var faen ikke tørr, hjula mine slipper hvis det er sånnt føre som det var, og det og rygge i den farta der er faen ikke lett. umulig og holde bilen i spora konstant, så var garantert uti snøen.

Jeg taua deg opp en bakke med FWD og jalla helårsdekk med camry'n.. Det slapp ikke en eneste gang.. :)

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, var ute i dag, og var faktisk lyd i den! et godt tegn hvertfall.. hørte at noe dro rundt nedi der, men nå som det har regnet er den full av vann, har en masse steder hvor listene ikke er tette, må få ordna på dette ASAP med tanke på værvarsel fremover..

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

hehe, var ute i dag, og var faktisk lyd i den! et godt tegn hvertfall.. hørte at noe dro rundt nedi der, men nå som det har regnet er den full av vann, har en masse steder hvor listene ikke er tette, må få ordna på dette ASAP med tanke på værvarsel fremover..

ikke hør på de folka her :D Bluebird motoren skjærer seg aldri... Er nok bare et lite problem som sitter på høyre side i motorrommet ca 40 cm bak for frontlykta.. ja, den sorte boksen der ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider