Gå til innhold

Skal kjøpe ny bilstereo, trenger tips!!

Ranger emnet

Mazda82

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg komplett bilstereo til min første bil.. Har ikke peiling på dette og trenger hjelp til riktig valg! Er det noen som har noen tips om hvilke spesifikasjoner som er nødvendige for god lyd?=)

Har surfet litt rundt og fant infinity sub og forsterker som ser ok ut, se nedenfor, men er usikker, ser dette bra ut?

Jeg trenger noe som kan dunke litt;)

Takker på forhånd for gode tips:thumb

Forsterker:

4 x 75 Watt RMS forsterker

• Effekt RMS @ 2 Ohm 4 x 90 Watt

• Effekt RMS @ 4 Ohm 4 x 75 Watt

• Delefilter HP 32-320 Hz, 12 dB/okt.

• Delefilter LP 32-320 Hz, 12 dB/okt.

• Dimensjoner (BxHxD) 36 x 6,8 x 22,7 cm

Subwoofer:

• Watt (Maks) 1200

• Watt RMS 300

• Følsomhet 93dB

• Ohm 4

• Anbefalt kassevolum - lukket 35,4 liter

• Anbefalt kassevolum - bassrefleks 56,6 liter

• Bassrefleksrør 1 x 4" / 30 cm langt

• Utskjæringsdiameter 284 mm

• Monteringsdybde 129 mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lett å lese seg til hva som gir god lyd utifra noen spesifikasjoner dessverre... man kan til en viss grad lese hva som kan gi høy lyd, med det er slett ikke alltid det samme som god lyd. ;)

Forsterkeren du nevner vil nok egne seg til et frontsett (høyttalere foran i bilen) og en mindre subwoofer, om max-volumet ikke behøver å vekke halvdøve... en egen forsterker til subwooferen alene vil/kan/bør bedre basstrøkket endel. Infinity er et godt merke så dette kan bli bra.

Hva slags bil har du?

Hvor mye penger skal du bruke?

Du skal også ha en ny spiller?

Noen utstyrskrav til eventell ny spiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Ja jeg trenger ny spiller og, tenkte å bruke spilleren til å drive frontsettet og infinity forsterkeren til å drive subben og hattehyllehøytalerne? vet ikke hvor mye penger jeg skal legge i det, kan eventuelt kjøpe litt og litt, 3000,- i mnd blir maksgrensen. har sett litt rundt og tenker jeg må begynne med å kjøpe spilleren og fronthøytalere?

Men jeg er usikker på hva jeg trenger av spesifikasjoner på spilleren, bilen er en gammel Mazda 323, som rister når jeg kjører fort så skulle kansje hatt noe med antishock?

Vil det ha noe å si hvordan spiller jeg kjøper for senere å bygge på mer?

Jeg har sett på en spillerpakke med 6x9" 3-veis coaxial høytalere og cd-spiller:

CD Player med MP3/WMA/AAC dekoder innebygget

Front USB og AUX inngang med deksel

1 linjeutgang Bak/subwoofer valgmulighet

Bluetooth hands-free audio profile med mulighet for KCA-BT200

MP3, WMA & AAC avspilling med ID-3tag visning

RDS tuner med radio-text support

High-preformance, clean-reception K3I tuner

Fjernkontroll inkludert

Lurer på om dette kan være greit og starte med, tror du jeg kan få noe lyd i ut av dette? denne pakken koster 2500,-

Takker for tips:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Ja jeg trenger ny spiller og, tenkte å bruke spilleren til å drive frontsettet og infinity forsterkeren til å drive subben og hattehyllehøytalerne? vet ikke hvor mye penger jeg skal legge i det, kan eventuelt kjøpe litt og litt, 3000,- i mnd blir maksgrensen. har sett litt rundt og tenker jeg må begynne med å kjøpe spilleren og fronthøytalere?

Men jeg er usikker på hva jeg trenger av spesifikasjoner på spilleren, bilen er en gammel Mazda 323, som rister når jeg kjører fort så skulle kansje hatt noe med antishock?

Vil det ha noe å si hvordan spiller jeg kjøper for senere å bygge på mer?

Jeg har sett på en spillerpakke med 6x9" 3-veis coaxial høytalere og cd-spiller:

CD Player med MP3/WMA/AAC dekoder innebygget

Front USB og AUX inngang med deksel

1 linjeutgang Bak/subwoofer valgmulighet

Bluetooth hands-free audio profile med mulighet for KCA-BT200

MP3, WMA & AAC avspilling med ID-3tag visning

RDS tuner med radio-text support

High-preformance, clean-reception K3I tuner

Fjernkontroll inkludert

Lurer på om dette kan være greit og starte med, tror du jeg kan få noe lyd i ut av dette? denne pakken koster 2500,-

Takker for tips:thumb

Hadde holdt meg unna 6*9ere..kjøp frontset(komponentset), og om du har tenkt til å kjøpe flere ting jo mer penger du får inn på konto, er det greit å kjøpe noe som er ordentlig. Ikke kjøp en billig spiller, kjøp en spiller med gode instillings muligheter, og flere enn 1 linjeutgang. Et godt frontsett og en fin spiller er en god start. Så kan du etter hvert kjøpe en sub som matcher frontsettet :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider