Gå til innhold

Planer for våren/sommeren?

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Mine planer:

- Skrukompressor

- Intercooler

- Hoenester Chip

- Silikon slanger

- 3" Scorpion eksos

- Bredding og 225-30-18

- Skinn interiør

- Rs fanger og fast limt Nordlandspils boks i gitteret

Nei, jeg driter vel ikke penger, så de faktiske planene er som følger:

- Vr6 leppe - Bestilt

- Org. sideskjørt

- Sumpguard(Motorbrønns beskyttelse)

- Powerrør - Bestilt

- Nav til Dino rattet mitt - Bestilt

- Org. Skjermbreddere

- Org bakluke spoiler

- Carbon folie til interiøret

- Ny girkule

- Sort toppstripe

- Ny stereo(Ferdig bygd etter egne mål, siden jeg ikke gidder) selv)

- Bytte topp pakning, ventil pakning

- Xtra instrumenter

Dette er det jeg planlegger, får se hva som faktisk blir gjort da!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by B.T.i

Kjøpte fra Veng, siden jeg skal ha mye annet stæsh der ifra, koster 870.- tror jeg! Må ha ny bunnpanne også, og dem er billigst! 2-300.- Møller skal ha 1300.-

Bare litt nyskjerrig.. Veng = selger orginale varer? :rolleyes:

De hadde mye bra til en hyggelig pris!! :)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mye arbeid med en bunnpanne og en støtfanger leppe:)

Bunnpanna må passe, ellers får dem aldri solgt den! Er vel krav akkurat på slike ting, men skjermer,panser osv. får jeg enten på høggern eller møller hvis behovet skulle komme! Må også ha innvendig spoiler siden jeg har kjørt disse i fillebiter sammen med bunnpanna! Idiotisk patent Vw har med åpent motorrom, Motorbrønns beskyttelse burde vært et krav, ivertfall ved senking!

Dere som har senket mer enn 40, burde ta dere en titt under bilen å se hvor lavt det egentlig er!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mye arbeid med en bunnpanne og en støtfanger leppe:)

Bunnpanna må passe, ellers får dem aldri solgt den! Er vel krav akkurat på slike ting, men skjermer,panser osv. får jeg enten på høggern eller møller hvis behovet skulle komme! Må også ha innvendig spoiler siden jeg har kjørt disse i fillebiter sammen med bunnpanna! Idiotisk patent Vw har med åpent motorrom, Motorbrønns beskyttelse burde vært et krav, ivertfall ved senking!

Dere som har senket mer enn 40, burde ta dere en titt under bilen å se hvor lavt det egentlig er!

Har ikke så mye peiling på bil, men motorbrønn er et slags cover under motorrommet? Eller er jeg helt på bærtur? helpme

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg er helt på bærtur så er motorbrønn det "hullet" motoren sitter i:)

Et eksempel på hvorfor man skal investere i såkalt Motorbrønn beskyttelse(Sumpguard)

http://img11.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/Motorrom7.jpg

Dette er med 40 senking og et lite møte med en liten snøfonn!

En annen ting er at hver gang du kjører gjennom vanndammer o.l. så er motorrommet fullt av gørr! Dessuten risikerer du å få dyn. og servo reims sluring! Skrekk eksemplene er stein som slår inn i registre, knuser bunnpanna osv.

Dessuten, ingen vits å style motorrom, hvis du må tørke dritt hele dagen etter en kjøretur!

Tuningstore selger Sumpguard til 2200.- og er vel verdt pengene!

Har sjekket med dem og de har til Golf 3, tilpasset!

Skal kjøpe i nærmeste fremtid!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg også lyst å investere i! :) Kan man ikke få kjøpt det andre steder enn Tuningstore? Møller? "Sumpguard" kommer ikke orginalt på noen av III'erne?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen andre som har slike, prata med Verksmester på Bodø Bil(Møller) Han sa at diesel utgavene hadde noe ala`dette, men mest for lyddemping!

Var det jeg mente også, for jeg har en sånn plast "beskyttelse" på min med noe isolajons matte under motoren.... :D

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen andre som har slike, prata med Verksmester på Bodø Bil(Møller) Han sa at diesel utgavene hadde noe ala`dette, men mest for lyddemping!

Er "Sumpguard" av noe plast greier, eller av metall? Fant ingen bilder av denne på Tuningstore sidene..?!

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider