Gå til innhold

Planer for våren/sommeren?

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Originally posted by Oleee

Siden jeg titta innom "Polo forumet", så må jeg nesten spørre om det samme her også. :) Driver dere og mekker og skrur på bilene deres i vinter eller? Kanskje noen store prosjekter som er i gang?!

For meg blir det vel noe, skal prøve meg på senking, nye felger, anlegg, effektanlegg og kanskje filter? Nye lykter må jeg vel prøve å bytte ut også, men noe hele konkrete planer har jeg ikke.. Kommer vel sikkert nye ting og tang til III'erne til våren kanskje, så jeg ekke sikker...;)

Lykke til da gutta, og stå på...slik at dere blir ferdig når snøen smelter! :cool:

Selv om tråden ble startet i februar er det først i disse dagene unge Danielsen får fart på prosjektene sine ;)

Måtte jo vente på feriepengene mine og de var med andre ord bare inne på kontoen min å snudde, og slik er det vel med de fleste av oss her på bilforumet.net :D

Blir uten bil i 2 uker etter helga regner jeg med, men jeg tror jaggu det er verdt det. Har vært i løpende kontakt med ett opprettingsfirma for hellakkering av golfen de siste månedene, og planlagt alt ned til den minste detalj, og det hyggeligste var at vi ble enig om en pris begge partene kunne leve med. Så nå er som sagt ventetiden over.

Jeg har allerede fått kjøpt meg sideskjørt som de monterer for meg etter lakkeringen, samt begge framskjermene. Den ene skjermen var begynt å bli litt ganske tynn, men årsaken til at jeg bytter begge er at jeg da får modifisert og tilpasset dem slik at alt blir exellent.

Har vært plaget av at dekkene subber i skjermene, noe som det blir slutt på nå da -samtidig som jeg kvitter meg med antennen som originalt sitter i skjermen uten å måtte sparkle og sveise.

Vurderer glassantenne, og med en signalforsterker tror jeg det blir bare lekkert. Hører uansett ikke så mye på radio..

Har også bestil GOLF merket bak (teksten altså) til Golf V fra Tyskland, så jeg håper det kommer til å se bra ut når den er ferdig. Har hele tiden kjørt med helt clean bil der alle emblemer har vært fjernet, men disse 4 bokstavene i skinnende aluminium måtte jeg bare ha. Smooth! B)

Skal kople to dioder inn på alarm-dioden min som jeg skal montere øverst på dørtrekkene i framdørene slik at det blinker der også. Er jo bare detaljer men det er jo det at ikke alle har det samme som gjør det unikt.

VR6 leppa ligger klar i boden min og skal monteres når bilen kommer fra lakkering.

Skulle jeg være så heldig å ha noen feriepenger igjen etter alt dette blir jeg å hive ut reservehjulet og bygge kasse for frosterkerne og CD/MD vekslerene der. Gjenstår bare da å finne en "syerske" til å trekke topplaten med filt, og få montert en plexiglassplate midt i.

Ellers så bør jeg bytte termostaten da, men det er vel ikke noe "prosjekt" ;)

Men bilder kommer nok garantert..

C1

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mono

vel, takluka mi er lekk anger2

Lekk som i at det renner som en sil, eller bare drypper det?

Husk at pakningen rundt takluka er støvtett - ikke vanntett, derfor er det normalt at det drypper rundt den om du vasker bilen med høyt trykk f.eks.

Ligger dreneringskanaler rundt den uansett, men husker ikke i farten hvor de leder hen.

Er disse kanalene tette kan det sikkert gjøre at det lekker inn i coupe'en fra rundt luka tenker jeg.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel gjort litt etterhvert jeg også... satt fra meg bilen forrige fredag for litt "masasje" kommer til å være klar igjen om rundt 3 uker, om delen kommer når de skal... Har også fått putta på en lilla rs2 fanger for en del uker siden. Har fortsatt ikke somla meg til å lakke den, effekt er tross alt viktigere enn utseendet.

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått gjort litt; hadde et sammenstør med en måke, så jeg måtte skrote Rs-grillen, da investerte jeg i Badlook list, siden Øyelokkene ikke passet med emblemfri. Har montert nye tåkelys, Vr6 leppe, lakkert G4 lyktene og påbegynt et blinkers prosjekt!

Ellers har jeg montert Trimkam, men må få justert tenningen før jeg får prøvd om det er forskjell ifra org. kam!

Forfra_Front.jpg

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blei pent!

har skjermet luftfilteret og satt på rør fra luftinntaket og opp foran filteret..

bilen gikk HELT annerledes og trekker enormt på lave turtall..

lyden ble dog litt lavere fordi jeg måtte slenge på hjemmelaget powerrohr slik at filteret ble liggende der den gamle boksen stod..

men det gjør egentlig ikke noe :)

\Og i går bestillte jeg meg 600 watts golden forsterker og 12" 800watts UP sub samt 37 liters kasse..

nå skal det bli bass i vogna mi også :D

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

det blei pent!

har skjermet luftfilteret og satt på rør fra luftinntaket og opp foran filteret..

lyden ble dog litt lavere fordi jeg måtte slenge på hjemmelaget powerrohr slik at filteret ble liggende der den gamle boksen stod..

Har puslet med noe lignende, har montert en slange i det ene luftinntaket som skal til filtret, men siden jeg bor i gokk, må jeg vente et par uker før jeg får tak i deler! Men planen er å legge opp nye slanger med større dim til luftfilterboksen, får se om jeg borrer noen hull!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

det blei pent!

\Og i går bestillte jeg meg 600 watts golden forsterker og 12" 800watts UP sub samt 37 liters kasse..

nå skal det bli bass i vogna mi også :D

Legg ut bilder da Mandel! :) Få se hvordan du har gjort... Vanskelig eller? Materiale = dyrt?

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess...da får jeg ta en titt på det! Må få noen idéer om hvordan jeg kan gjøre det, siden jeg er på nippet til å kjøpe meg filter jeg også:) Men det "kit'et" til Green, hva består det av egentlig siden det koster 700 spenn...:rolleyes:

Sender deg en PM ikveld Mandel, angående speil! :)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo nå skal du høre ang kittet til green..

det er bare overgangen fra filteret til original-slangen som en bøyd i en spesiell grad for at filteret ikke skal kræsje rett i dempertårnet.

Jeg kjøpte kit og trodde det var med slange og hele pakka :D til 870 kr, men der vare bare et helt vanlig filter med en litt skrådd overgang..

Anbefaler deg og kjøpe uni-filter og lage til en bøy selv..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen pen løsning men jeg skal skifte det ut når jeg får effekt annlegget..

må ha litt grov lyd til da. :)

frisk_luft_2.jpg

frisk_luft.jpg

har tatt ut filterboksen og satt røret som var imellom motor og boks inn i hullet hvor luftfilterboksen tok lufta si ifra...fra huller har jeg strekt et flexi rør som tar inn mer luft enn det orginalhullet gjorde.

kappet et rør og monterte det fast med klemmer

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fra Polo forumet skulle selge et kit som passa Golf III:

ac_1_b.jpg

Så jeg skal bare drite å kjøpe det kit'et fra GREEN og slenge på et power-rohr eller noe hjemmesnekra greier? :)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider