Golf 3 GTD Special Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Detta såg ikke helt bra ut, ta og kjøp noen eksos deler rør og mekk til noe.. På min golf set det lit annerledes ut, og jeg har no fjernet boksen under, og skal legge rør i fra ene hullet på RS fangeren og opp i filteret for å få kal luft, og så tenkte jeg å mekke til en skjermings vegg, og evnt VW logo inntak i skjermen .... Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 jeg synes green kit var bortkasta penger for bare den lille knekken..filteret i seg selv er jeg MØE fornøyd med.. somsagt så er det en midlertidig løsning hos meg, skal sveise skjold og eget rohr når effekt annlegget er på plass.. intill den tid så må jeg ha litt ekstra lyd, og da blir det best lyd ved og ha filteret så nære innsug som mulig.. men det går bedre nå, enn det gjorde før.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JensK Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Filter gir altså litt ekstra effekt og lyd, men er det noen negative sider ved å montere dette? Kan det skade motor eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Originally posted by JensK Filter gir altså litt ekstra effekt og lyd, men er det noen negative sider ved å montere dette? Kan det skade motor eller noe? Negative sider: På nyere VAG motorer og spes 1,8T motoren er det en mege sensetiv føler som måler luft massen til motore. Denne olja som ligger i filteret og som skal filtrer vekk fin støve, har en tendens til å "svette" litt i fra sg, og man kan da oppleve at luftmengde måleren tar kveld eller denne føleren, men det resultere i at du må ha ny masse måler... En annen ting kan være at som oftest så går effekt økningen opp i varm gang, og man kan ofte få en motor med mindre HK enn med orginalt for den suger varm luft noe som ike er bra for effekt økning... og selv om mange sier at det ALLTID er bedre, vil jeg tro at det ofte er litt psykisk også, men dette stemmer ike i alle tilfeller heller.... ellers får man jo effekt økning visst man får tilstrekkelig og ikke mindsre kald luft enn orginalt, og seff, mye bedre lyd av motoren :D mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JensK Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Ok, takk! :) Dette er vel egentlig et tilfelle der man pusher bort dem negative sidene og bare tenker på hvor enkelt man kan få litt ekstra.. Men det kan jo straffe seg litt også da... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 filma bilen min, slik at dere som vil kjøpe greenfilter ser hva dere går til.. sånn høres i allefall min ut, med orginal-eksos. save target as Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Juni 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Det var en naaais dyp lyd! :) Kjørte Honda Civic i påskeferien og under kjøring var det slags "fresing-lyd"... Er det sånn på din også, under kjøring tenkte jeg på? Han kjører akkurat det samme filteret som deg. Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 hmmm nai ikke så mye fresing her...mer buldring ;) Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Juni 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Okey, hehe...men er det ikke slik lyd vi vil ha da? :D Se på løsningen til "Blueboy" her på forumet (han har forresten Polo, men løsningen kunne passa oss perfekt, eller?): #1 #2 (Låner bildene dine av deg jeg Blueboy;)) Er dette hjemmemekka? Alu-rør? Kanskje noe sånt Golf 3 GTD Special tenkte på...? :) Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 ja har selv siklet på løsningen hans :) det er en på forumet som har sveiset rørene til han.. skal lære meg og sveise i nær fremtid, og har tilgang til en stål-fabrikk som faren min driver, så jeg tror jeg skal prøve noe lignende som blueboy Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Juni 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Det er faen meg en jævla lekker løsning ass! yummy Mandel: Du veit vel ikke hvem på forumet som har sveisa vel? Så dette er vel hjemmemekk med andre ord, ikke noe man kan bestille? Får klare meg med løsningen til "Genetic" så lenge, hehe :) Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 joda klart jeg vet ;) det er "G_Yog" her på forumet som har sveiset for han. mvh Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Må vel ha TIG apparat for å sveise alu da. Ser ut som han har gjort det før også, den sveisen var peeen! :) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Mandel joda klart jeg vet ;) det er "G_Yog" her på forumet som har sveiset for han. Har kontakta han, så vi får se hva det blir til...:) Ellers stoler vi på deg Mandel, og ser hva DU får til i sommer med rørlegging...:D Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 hehe, det skal nok bli ordnings seru :D i morra eller på lørdag skal jeg på stål fabrikk og lage egen boks til luft-filteret, var litt rundt og lette etter rør i dag, men det er pokkern meg ikke lett og finne pene rør i riktig dimensjon i denne byen..får leite videre Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg