Gå til innhold

Planer for våren/sommeren?

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Du får bare si ifra hvis du kommer over noen som har fine alu-rør som du kan bruke da! :) Du satser på å sveise og resten av arbeidet selv...? Hmmm...

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mandel

hehe, det skal nok bli ordnings seru :D

i morra eller på lørdag skal jeg på stål fabrikk og lage egen boks til luft-filteret, var litt rundt og lette etter rør i dag, men det er pokkern meg ikke lett og finne pene rør i riktig dimensjon i denne byen..får leite videre

selger noen rør her

http://maxam-tuning.com/catalog/default.php?cPath=141_145

men om prisen er grei, er ikke godt å si..

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en sånn "Før ferie-sjekk" hos NAF på tirsdagen, sammen med fatters og hans bil. Første post skulle de måle noe greier fra potta, men jeg fortalte min historie om min kjære kjære potte, så jeg måtte bare kjøre forbi posten, hehe..:) Etter en del poster, kom jeg omsider til den siste, som var visuelt sjekk under bilen. Og jammen hadde jeg ikke "uflaks" her også... Det viste seg å være et gjennomrusta hull ved kanalen på passasjersiden! :( Man kunne stikke 3-4 fingre opp gjennom det hullet, huff...:eek:

Så nå skal jeg forhøre meg om sveising av det hullet eller bytting av hele kanalen idag, men hvor vil det koste trur dere? Noen som har gjort det før kanskje? Så spør jeg om de kan ta potta samtidig også, nå som den har "støva" ned i bagasjerommet...:rolleyes: For prøve å ta dette svart, så det ikke koster "sååå" mye!

Så hadde jeg tenkt å få bilen Tectyl behandla så for jeg gjort det også med det samme! :) Lenge holder Tectyl'n ca..?

Yesyes, felger og senking får vel vente så lenge, dessverre for min del...:rolleyes:

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arhg kjipt og høre..

for en ukes tid siden sjekka jeg bilen i grav, og min var helt jambo fin under, fant ett rusttegn..ene bolten til bensintanken begynte og bli litt rusta, så jeg skifta den likesågodt.

grunnen til at det nesten ikke finnes rust er at den har stått inne i 3 år, og stått i tørr garasje året rundt når den var i bruk,

fant forresten ut at bilen var tectyl behandlet og, tjukk guffe ass :).

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig kjipt Oleee.. Jeg som håpa på å se bilen din skamsenka med bling-blingfelger i nær framtid! Kanaler er jo bærende da. Vet ikke om det holder å bare sveise på en bit der. Selve kanalen er billlig da, ca. 400 kroner. Er nok arbeidet som isåfall vil koste en del.. også må du jo lakkere.

Post når du får noen tilbud da. Interessant å høre hvor mye det kommer på.

Skal tectylere bilen min i sommer også tror jeg. Men skal gjøre det selv ;) Skal du ta inni også, eller bare under bilen?

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sett for meg senking og blingbling up in here jeg også, men akkurat nå ser det dårlig ut dessverre...:( Fikk et prisoverslag ista av et karaosseriverksted som vil påta seg jobben med å fikse rusthullet OG potta samtidig, og UTEN moms ville de ha 3500,- !!! :eek: Syns det var vel mye jeg, så jeg bare dro vekk derifra...

Mye kan men egentlig forvente av pris for noe sånt?

Ringte rundt og hørte, men det var ingen som ville ta rusthullet OG potta, bare det ene verkstedet jeg var hos. Ringte et lite verksted om eksospotta og dem sa at det var bare å komme, så skulle de se på det. Får håpe de ikke tar seg godt til rette med cashflow da..:(

cREATURe: Tectyl-behandle inni også? Saay whuuut? Explain..:)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og si det slik,på min gamle opel ascona fikset jeg hull i begge kanalene, så hadde jeg 1 støtdemper tårn med et gigantisk hull i seg, gikk en svær rift rundt hele og det knaket godt ;) så fikset verkstedet de 3 andre støtdemper tårnene for mindre rustskader + en fjørskål under bilen eller noe, og derreter tektylerte og sparklet litt. da fikk jeg en pris på 10K. og dette var for å si det mildt dyrt i forhold til hvor "pent" det så ut.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Hehe...så du mener at jeg fikk et dårlig tilbud med andre ord?? :rolleyes:

Mye penger ja, men tror ikke du kommer så veldig langt under den prisen gitt :(

Tenkte på om du skal sprøyte tectylen inni kanaler, stolper osv. Dem borrer hull og fyller opp. Kanskje ikke tectyl dem bruker da.. det er jeg ikke sikker på.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at jeg kommer til å be dem sprøyte Tectyl innvendig også ja! :) Tar det med det samme jeg ass..

Men han gubben ville som sagt ha 3500,- for både potta og reparering av rusthullet i kanalen, og da mente han at det ikke var nødvendig å bytte ut hele.. Regner med at han mente at det holdt bare å sveise en plate over hullet eller hva han velger å gjøre...:rolleyes:

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker "tectyl" inni dører og kanaler også...

Det som gjøres er at det blir tatt ner alle plast deksler, og innerskjermer, slik at man får vekk driten bakom dette..

Bilen spyles ned, og må så stå å tørke natten over (BØR hvertfall)

Så sprøytes et tynnstoff som er selve behandlingen under hele bilen og inni dører og kanaler, og evnt andre hul rom...

Også kommer så dette tjukke laket under bilen, og dette er mest for å beskytte selve tynn laget som blir lakt på, slik at det ikke slites vekk, dette legges kun under bilen...

En behandling holder i ca 2-3 år før man bør fornye den...

Selve behandlings tida bør være på 3 dager, siden bilen skal få tørke opp etter vasking, og at tectylen skal få sette seg litt, og rent i fra seg. også får du bilen igjen ny vaska :D

Det dere skal tenke på er at tectyl behandling ikke stopper rust som er kommet eller begynnt, den bare forhindrer mot nye og fremtidige anngrep... og dersom bilen blir tectylert og er full av rust, tar det ikke lange tiden før tectylen slipper, og alt kommer til syne-- rust må fjernes fysisk for at man skal være sikker.. kan klare det tildels bra med sannblåsning, men ikke med sliping...

Prisene ligger vell rundt 3000-4500,- og det er ikke alltid det billigste som er det beste....

Pass på at dere får gjort dette skikkelig, og at plastdeksler og innerskjermer blir fjerenet...

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Regner med at jeg kommer til å be dem sprøyte Tectyl innvendig også ja! :) Tar det med det samme jeg ass..

Men han gubben ville som sagt ha 3500,- for både potta og reparering av rusthullet i kanalen, og da mente han at det ikke var nødvendig å bytte ut hele.. Regner med at han mente at det holdt bare å sveise en plate over hullet eller hva han velger å gjøre...:rolleyes:

Det beste er å bytte kanalen i ett jafs. Skal du begynne å flekke med karosseri-plater blir det aldri bra!

Kanalen koster deg 4-500 på møller. Kan ikke være vanskelig å få den bytta for under 3k.

Oppretteren på jobben min bytter kanaler for 1500 og en medium big-mac meny etter arbeidstid.

Potta må da for Guds skyld greie å henge på plass selv? Kjør til en bensinstasjon med bukk/grav og ta med deg en baufil og ny eksosklemme. Eller om du er skikkelig lat kan du svinge innom Snap-Drive og spørre om de gidder å montere den for deg.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider