Evelen Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Hei! Er i en liten diskusjon på et forum hvor jeg mener bensinbil er best, mens han andre mener disel er best. Kan noen komme med argumenter for at Bensin er best? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Best til hva? Tror bensinmotor hadde egnet seg dårlig i en lastebil/trekkvogn.. Likeså tviler jeg på at dieselmotorer blir å finne i f,eks F1 biler med det første.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 En bensinmotor er enklere å få start på om det er skikkelig kaldt. Bortsett fra det, er vel diesel et drivstoff av høyere kvalitet enn bensin da!? Bensin slipper ikke ut (så mye?) NOx som diesel. Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 du klarte ikke å finne argumenter selv? hvordan kan du da ta del i en slik diskusjon?! Jeg tar ikke del i matematiske diskusjoner, rett og slett fordi jeg ikke har noe å stille opp med, kanskje noe du også bør ta til etterretning når det gjelder diesel vs bensin?! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Jeg har bensinbil, derfor. Og jeg ble dradd inn i diskusjonen sånn ubevist, orker ikke forklare, trenger bare argumenter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Sa Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Da syntes jeg bare du skulle bytte til diesel... Siter If it aint broken, don't fix it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 (endret) Jeg har bensinbil, derfor.Og jeg ble dradd inn i diskusjonen sånn ubevist, orker ikke forklare, trenger bare argumenter. bedre gassrespons, bedre deletilgang med tanke på trim, enklere motorstyring/innsprøytningssystem på nyere biler, billigere innkjøpspris er det jeg kommer på i hvertfall, mulighet for e85 som er "miljøvennlig" for de som er opptatt av det, det var det jeg kom på i farta Kan legge til at jeg etter å ha kjøpt min første dieselbil(etter å ha hatt masse bensinbiler) ikke har hatt noe annet enn diesel siden, så jeg syns ikke det er bedre, tvert i mot Endret Mars 9, 2010 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Du finner mye hvis du søker her på forumet.. Diesel eller Bensin????????? Diesel vs Bensin Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fictivision Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Du lager mat med gass. Du pløyer jord med diesel. Du kjører med bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 men det som er at diesel biler at de har bedre moment en bensin biler, men det er altid noe kødd på diesel biler, Feks vw caravelle min må jeg sette på motorvarmer værdag før jobben sånn at den starter når den er kald, setter jeg ikke på motorvarmer så ligger jeg tynt ann.. på diesel biler innmaten i motoren tåler som faen den, imed at det er tungere stempler, råder, veiv osv, men det gjør jo motoren lat i aksjelering Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Du lager mat med gass.Du pløyer jord med diesel. Du kjører med bensin. denne var fin, bare at man trekker med diesel, ikke pløyer:hammer Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 på diesel biler innmaten i motoren tåler som faen den, imed at det er tungere stempler, råder, veiv osv, men det gjør jo motoren lat i aksjelering HAHAHA :D Hvorfor skrive om noe du vet lite og nada om? Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarcusN Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Dieselmotorer er etter hvert blitt veldig populære i personbiler, uten at jeg kjenner grunnen. For alt jeg vet er det kanskje blitt en motesak med traktorlyd og sølete drivstoff. På den annen side ser jeg jo hvorfor drosjeeierne velger det. For dem viser vel regnestykket rett og slett at diesel fører til mer mat på bordet. Siter '95 Subaru Legacy 2.0 GL '99 BMW E39 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Det er en smakssak hva som er best, begge har sine fordeler, har ofte med kjøremønster å gjøre, men hvordan vil du bortforklare at en dieselmotor er mye mere effektiv i forhold til en bensinmotor, i tillegg til at det er en god del mere energi i Diesel per liter enn i bensin, og prisen er som oftest en anelse rimeligere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarcusN Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 (endret) Det er en smakssak hva som er best, begge har sine fordeler, har ofte med kjøremønster å gjøre, men hvordan vil du bortforklare at en dieselmotor er mye mere effektiv i forhold til en bensinmotor, i tillegg til at det er en god del mere energi i Diesel per liter enn i bensin, og prisen er som oftest en anelse rimeligere. Jeg vet ikke helt hvordan man skal kunne bortforklare noe som ikke stemmer. Dieselmotorer blir jo turboladet for å oppnå tilsvarende litereffekt. Endret Mars 10, 2010 av MarcusN Siter '95 Subaru Legacy 2.0 GL '99 BMW E39 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg