Gå til innhold

Hvorfor er bensinbil bedre en diselbil?

Ranger emnet


Evelen

Anbefalte innlegg

Det at diesel bilene er vanskelige å starte i kulda er historie,i hverfall for Mercedes,min w211 2006 modell startet uten problemer etter å ha vært ca 20 timer i -15 til -20.Også mercedes har sitt innebygd varmer så det begynner å blåse varme allerede etter 1 minutt,tror ikke engang ett bensin bil kan klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det at diesel bilene er vanskelige å starte i kulda er historie,i hverfall for Mercedes,min w211 2006 modell startet uten problemer etter å ha vært ca 20 timer i -15 til -20.Også mercedes har sitt innebygd varmer så det begynner å blåse varme allerede etter 1 minutt,tror ikke engang ett bensin bil kan klare det.

men du bor jo ved kysten da! er jo ikke kulde der!

skulle vært en tur på røros i vinter, da det var godt under 30 blå over lenger tid! helt ned mot 45!!! hahaha. da hadde faen ikke mersjn din fyra! (ikke min diesel for den del da! trengte et par forsøk i -27 uten noe varmer)

 

passaten med bensinmotor fyra med nesten tomt batteri i -35, samma med amazonen! manuell choke ftw! :D

Endret av poliq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle som må ha mer enn 4000 omdr for å få full effekt ut av motoren er jenter

Det er vel heller slik at motorer som gir seg før 4000 omdreininger i beste fall trenger en ventiljustering, men sannsynligvis hører de bare hjemme i steinalderen. Selv foretrekker jeg turtallsmaskiner, sånne momentmotorer er for bestefar..

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der gjelder kun markedets kjipeste biler... altså vag:chairshot

 

Du glemte vel det at VAG motorene stadig vekk får mye skryt for kjørbarhet og dravilje? Dette gjelder både bensin og dieselmotorene.

 

Det er vel heller slik at motorer som gir seg før 4000 omdreininger i beste fall trenger en ventiljustering, men sannsynligvis hører de bare hjemme i steinalderen. Selv foretrekker jeg turtallsmaskiner, sånne momentmotorer er for bestefar..

 

Turtallsmaskineri hører hjemme på motorsykler. I bil er det greit å ha litt moment. Faen så kjedelig å måtte ned 2 gir hver gang man skal prøve å kjøre forbi en bil! Og dersom du fyller bilen med personer og baggasje så har du så lite krefter at du bare kan glemme 5 gir? Det er liksom festlig i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller slik at motorer som gir seg før 4000 omdreininger i beste fall trenger en ventiljustering, men sannsynligvis hører de bare hjemme i steinalderen. Selv foretrekker jeg turtallsmaskiner, sånne momentmotorer er for bestefar..

 

lol, det er det samma ræva argumentet e30 og 200s-gjengen bruker, men dere blir tørre bak øra en gang dere også;) kjøre fjortistraller klarer jeg meg HELT fint uten

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinbiler har mye grommere lyd og flere trimmingsmuligheter.

 

Schnellfahrer, jeg skal nok ta en hver forbikjøring lettere enn enn en slapp og fæl dieselbil og jeg skal nok også klare å klemme den i 5. gir, selv med full bil ;)

___________________

- 200sx s13

-(x) Nissan 300zx

-(x) Husqvarna 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinbiler har mye grommere lyd og flere trimmingsmuligheter.

 

Schnellfahrer, jeg skal nok ta en hver forbikjøring lettere enn enn en slapp og fæl dieselbil og jeg skal nok også klare å klemme den i 5. gir, selv med full bil ;)

 

nå må du seriøst slutte å drite deg ut jenta mi, en trimma duramax kjører ræva av den bobsleighen din på 402, selv med 3500kg å dra på, volum og moment er tingen for ekte mannfolk, ikke noe trist plastræl med vepsmotor, forøvrig lurer jeg på hvorfor japsegjengen tar av fronten på bilen sin for å montere enda større cooler, går bilene deres virkelig så jævlig dårlig?! Eller er det forsøk på å kamuflere et heselig karosseri?! Kan ikke se at VS-motor demonterer halve fronten på bilen sin, enda han har jo virkelig bruk for kjøligere luft inn i sylindrene med 1000+

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alt ellers er likt tar jeg Bensin hver gang.

 

Ser at mange her sammenligner TD motorer med helt vanlige bensin motorer uten overlading

 

Skal dere sammenligne feks en 2,5 TD med en bensin motor, bør det da ikke bli med en en 2,5 Turbo?

 

Og en 7,3 TD blir jo også mest naturlig å sammenligne med en 7,3 Bensin turbo (om bilfabrikantene trodde folk var villige til å betale avgiftene på en slik skyss. OG var i stand til å håndtere effekten)

 

Diesel er noe jeg bruker til å vaske kvae av båndsagblad, som drivstoff er det uaktuellt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

schnellfarer, jeg vet ikke helt hvor du får det argumentet der fra. jeg kan i grunn ikke huske å ha hørt NOEN! i verden skryte av at dems vag med diesel motor er særlig turtallsvillig! det må være jævlig leit å få turbotrykk spå 1500rpm, og at den allerede har slutta å dra ved 2.800!

 

Jeg kan væffal ikke huske et jævla vag produkt jeg har kjørt jeg med hånden på hjerte kan si var spesielt sprekt over registeret!

 

Bmw derimot har jeg erfart annet med.. samme gjelder de sløve hiacene. er jomere karameller å hente i den snella enn i en gjennonsittlig vw!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at diesel bilene er vanskelige å starte i kulda er historie,i hverfall for Mercedes,min w211 2006 modell startet uten problemer etter å ha vært ca 20 timer i -15 til -20.Også mercedes har sitt innebygd varmer så det begynner å blåse varme allerede etter 1 minutt,tror ikke engang ett bensin bil kan klare det.

 

nja nåjah! Forden min sto fra fredag til mandag i -28 til -34.. og den starta SÅ VIDT etter å ha gløda selv 3-4 ganger!

 

har jeg motorvarmern i som holder stødige 10+ i -40 så er det ikke et tema engang! Tror ikke merce er særlig mer spekka med teknologi enn andre biler. fordelen en nyere bil har (fra 2001) er at de som regel kommer med webasto/for/ettervarmere for at motoren skal klare å oppnå arb. tempen sin.

 

men at det skjer på 1min kan du bare drite i

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må du seriøst slutte å drite deg ut jenta mi, en trimma duramax kjører ræva av den bobsleighen din på 402, selv med 3500kg å dra på, volum og moment er tingen for ekte mannfolk, ikke noe trist plastræl med vepsmotor

Volum og moment er noe man må ty til når man ikke har teknologi til noe annet, akkurat som på 1920-tallet. Heldigvis er ikke alle fabrikanter så bakstreverske. Det har bl.a. dukket opp noe som heter variable ventiltider, som gir både bunndrag og toppeffekt.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinbiler har mye grommere lyd og flere trimmingsmuligheter.

 

Schnellfahrer, jeg skal nok ta en hver forbikjøring lettere enn enn en slapp og fæl dieselbil og jeg skal nok også klare å klemme den i 5. gir, selv med full bil ;)

 

nåjah.. grommere lyd kan vel diskuteres.. regner med at du aldri har hørt en V8 diesel gå på litt friere eksos, samt stor turbo med 2.6KG ladetrykk som rekylerer tilbake?;) nemlig!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår