Fictivision Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Det at diesel bilene er vanskelige å starte i kulda er historie,i hverfall for Mercedes,min w211 2006 modell startet uten problemer etter å ha vært ca 20 timer i -15 til -20.Også mercedes har sitt innebygd varmer så det begynner å blåse varme allerede etter 1 minutt,tror ikke engang ett bensin bil kan klare det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 det der gjelder kun markedets kjipeste biler... altså vag:chairshot :pray Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 (endret) Det at diesel bilene er vanskelige å starte i kulda er historie,i hverfall for Mercedes,min w211 2006 modell startet uten problemer etter å ha vært ca 20 timer i -15 til -20.Også mercedes har sitt innebygd varmer så det begynner å blåse varme allerede etter 1 minutt,tror ikke engang ett bensin bil kan klare det. men du bor jo ved kysten da! er jo ikke kulde der! skulle vært en tur på røros i vinter, da det var godt under 30 blå over lenger tid! helt ned mot 45!!! hahaha. da hadde faen ikke mersjn din fyra! (ikke min diesel for den del da! trengte et par forsøk i -27 uten noe varmer) passaten med bensinmotor fyra med nesten tomt batteri i -35, samma med amazonen! manuell choke ftw! :D Endret Mars 10, 2010 av poliq Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarcusN Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 alle som må ha mer enn 4000 omdr for å få full effekt ut av motoren er jenter Det er vel heller slik at motorer som gir seg før 4000 omdreininger i beste fall trenger en ventiljustering, men sannsynligvis hører de bare hjemme i steinalderen. Selv foretrekker jeg turtallsmaskiner, sånne momentmotorer er for bestefar.. Siter '95 Subaru Legacy 2.0 GL '99 BMW E39 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 det der gjelder kun markedets kjipeste biler... altså vag:chairshot Du glemte vel det at VAG motorene stadig vekk får mye skryt for kjørbarhet og dravilje? Dette gjelder både bensin og dieselmotorene. Det er vel heller slik at motorer som gir seg før 4000 omdreininger i beste fall trenger en ventiljustering, men sannsynligvis hører de bare hjemme i steinalderen. Selv foretrekker jeg turtallsmaskiner, sånne momentmotorer er for bestefar.. Turtallsmaskineri hører hjemme på motorsykler. I bil er det greit å ha litt moment. Faen så kjedelig å måtte ned 2 gir hver gang man skal prøve å kjøre forbi en bil! Og dersom du fyller bilen med personer og baggasje så har du så lite krefter at du bare kan glemme 5 gir? Det er liksom festlig i lengden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Det er vel heller slik at motorer som gir seg før 4000 omdreininger i beste fall trenger en ventiljustering, men sannsynligvis hører de bare hjemme i steinalderen. Selv foretrekker jeg turtallsmaskiner, sånne momentmotorer er for bestefar.. lol, det er det samma ræva argumentet e30 og 200s-gjengen bruker, men dere blir tørre bak øra en gang dere også;) kjøre fjortistraller klarer jeg meg HELT fint uten Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjii Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Bensinbiler har mye grommere lyd og flere trimmingsmuligheter. Schnellfahrer, jeg skal nok ta en hver forbikjøring lettere enn enn en slapp og fæl dieselbil og jeg skal nok også klare å klemme den i 5. gir, selv med full bil ;) Siter ___________________ - 200sx s13 -(x) Nissan 300zx -(x) Husqvarna 125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 (endret) Bensinbiler har mye grommere lyd og flere trimmingsmuligheter. Schnellfahrer, jeg skal nok ta en hver forbikjøring lettere enn enn en slapp og fæl dieselbil og jeg skal nok også klare å klemme den i 5. gir, selv med full bil ;) nå må du seriøst slutte å drite deg ut jenta mi, en trimma duramax kjører ræva av den bobsleighen din på 402, selv med 3500kg å dra på, volum og moment er tingen for ekte mannfolk, ikke noe trist plastræl med vepsmotor, forøvrig lurer jeg på hvorfor japsegjengen tar av fronten på bilen sin for å montere enda større cooler, går bilene deres virkelig så jævlig dårlig?! Eller er det forsøk på å kamuflere et heselig karosseri?! Kan ikke se at VS-motor demonterer halve fronten på bilen sin, enda han har jo virkelig bruk for kjøligere luft inn i sylindrene med 1000+ Endret Mars 10, 2010 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Om alt ellers er likt tar jeg Bensin hver gang. Ser at mange her sammenligner TD motorer med helt vanlige bensin motorer uten overlading Skal dere sammenligne feks en 2,5 TD med en bensin motor, bør det da ikke bli med en en 2,5 Turbo? Og en 7,3 TD blir jo også mest naturlig å sammenligne med en 7,3 Bensin turbo (om bilfabrikantene trodde folk var villige til å betale avgiftene på en slik skyss. OG var i stand til å håndtere effekten) Diesel er noe jeg bruker til å vaske kvae av båndsagblad, som drivstoff er det uaktuellt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 men hva slags drivstoff bruker du da? bensin er jo forbeholdt motorsag og gressklippere Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 schnellfarer, jeg vet ikke helt hvor du får det argumentet der fra. jeg kan i grunn ikke huske å ha hørt NOEN! i verden skryte av at dems vag med diesel motor er særlig turtallsvillig! det må være jævlig leit å få turbotrykk spå 1500rpm, og at den allerede har slutta å dra ved 2.800! Jeg kan væffal ikke huske et jævla vag produkt jeg har kjørt jeg med hånden på hjerte kan si var spesielt sprekt over registeret! Bmw derimot har jeg erfart annet med.. samme gjelder de sløve hiacene. er jomere karameller å hente i den snella enn i en gjennonsittlig vw! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Det at diesel bilene er vanskelige å starte i kulda er historie,i hverfall for Mercedes,min w211 2006 modell startet uten problemer etter å ha vært ca 20 timer i -15 til -20.Også mercedes har sitt innebygd varmer så det begynner å blåse varme allerede etter 1 minutt,tror ikke engang ett bensin bil kan klare det. nja nåjah! Forden min sto fra fredag til mandag i -28 til -34.. og den starta SÅ VIDT etter å ha gløda selv 3-4 ganger! har jeg motorvarmern i som holder stødige 10+ i -40 så er det ikke et tema engang! Tror ikke merce er særlig mer spekka med teknologi enn andre biler. fordelen en nyere bil har (fra 2001) er at de som regel kommer med webasto/for/ettervarmere for at motoren skal klare å oppnå arb. tempen sin. men at det skjer på 1min kan du bare drite i Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarcusN Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 nå må du seriøst slutte å drite deg ut jenta mi, en trimma duramax kjører ræva av den bobsleighen din på 402, selv med 3500kg å dra på, volum og moment er tingen for ekte mannfolk, ikke noe trist plastræl med vepsmotor Volum og moment er noe man må ty til når man ikke har teknologi til noe annet, akkurat som på 1920-tallet. Heldigvis er ikke alle fabrikanter så bakstreverske. Det har bl.a. dukket opp noe som heter variable ventiltider, som gir både bunndrag og toppeffekt. Siter '95 Subaru Legacy 2.0 GL '99 BMW E39 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 men hva slags drivstoff bruker du da? bensin er jo forbeholdt motorsag og gressklippereOm du ønsker det, kan du jo gjerne gå rundt å tro at jeg kjører på "Dilitium krystaller" Bensin er eneste alternativet jeg vurderer så lenge den koster under 30kr/L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Bensinbiler har mye grommere lyd og flere trimmingsmuligheter. Schnellfahrer, jeg skal nok ta en hver forbikjøring lettere enn enn en slapp og fæl dieselbil og jeg skal nok også klare å klemme den i 5. gir, selv med full bil ;) nåjah.. grommere lyd kan vel diskuteres.. regner med at du aldri har hørt en V8 diesel gå på litt friere eksos, samt stor turbo med 2.6KG ladetrykk som rekylerer tilbake?;) nemlig! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.