FE3T Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 (endret) Men da kan man jo vri på det da også. Lykkes du med å klemme 100 hk ut av 1 liter bensin ligger du på omtrent samme vansklighetsgrad som det er å få ut 200-250 hk av 1 liter diesel. Man får lett ut 200 hk av en 2 liters diesel motor. Man får lett ut 400 hk av en 2 liters bensin motor. Man kjører 100 mil på samme tank med diesel motor på 200hk. Man kjører 50 mil på samme tank med bensin motor på 200hk. Må nesten spørre igjen jeg. OM forbruk er et argument i denne tråden, HVORFOR er den da fyllt opp med videsnutter av biler der eksosen har en slik farge at en heller skulle tro gamle bildekk var drivstoffet? når uforbrent drivstoff nærmest spruter ut av eksosrøret er vel neppe forbruket et tema lengre og forresten, motoren i Avataren min var en 2,0L Bensin med ca 200hk, jeg fikk ca 75 mil ut av en tank bensin (Ca 50L) med den bilen, og hadde langt mer morro i den enn en ??? med 200hk 2,0L Diesel TIL en pris LANGT under et års verdi tap på en dieselbil i fra ditt eksempel Endret Mars 13, 2010 av FE3T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 (endret) hva skiller seg mest ut? hva vekker mest oppsikt? hva har tøffest farge på eksosen? hva er mest stil? hva drar mest damer? hva er mest oppbrukt? hva har tøffest lyd? best driftsikkerhet? jo, bensin er mest kurrant til herjing, det har vel ingen heller sagt noe på, men faen så mye tøffere med diesel og det er mer holdbart og sjeldent, nettopp disse argumentene gjør at jeg liker diesel mye bedre, i tillegg til lyden og identiteten i en diesel :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: Dette innlegget tar prisen, hva slags pris er jeg desverre alt for snill til å utdype nærmere :lol: Ps, med tanke på de damene du eventuellt drar pga diesel og svart røyk, vil jeg anbefale regelmessige kontroller hos legen Endret Mars 13, 2010 av FE3T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Må nesten spørre igjen jeg. OM forbruk er et argument i denne tråden, HVORFOR er den da fyllt opp med videsnutter av biler der eksosen har en slik farge at en heller skulle tro gamle bildekk var drivstoffet? når uforbrent drivstoff nærmest spruter ut av eksosrøret er vel neppe forbruket et tema lengre og forresten, motoren i Avataren min var en 2,0L Bensin med ca 200hk, jeg fikk ca 75 mil ut av en tank bensin (Ca 50L) med den bilen, og hadde langt mer morro i den enn en ??? med 200hk 2,0L Diesel TIL en pris LANGT under et års verdi tap på en dieselbil i fra ditt eksempel Nja. Du har en 2 liters bensin motor på 200 hk. Jeg har en 1,9 liters diesel motor på 185 hk. Min spyr også ut sort når jeg gir på. Men jeg bruker fremdeles ca 0,6 på mila. Din spyr ikke ut sort men bruker ? på mila. Må huske at selv om en diesel bil spyr sort så bruker den fremdeles vesentlig mindere på mila enn det en bensin motor bruker;) Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 sammanå faen hva slags bil du har om du kjører som en fitte;) dagens damer trenger en badboy som er råtass bak ratt og spaker... om du møter om med den slitne merca di som soter blir det ikke mye damer på deg;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Latterlig om man i det hele tatt trenger diesel eller bensin for å dra damer... Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 slapp av, det var en spøk, on topic - laurelen min sota så man ikke så biler i speilet omtrent, den brukte 0,6 på mila;) r6 blowdiesel; Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Nja. Du har en 2 liters bensin motor på 200 hk.Jeg har en 1,9 liters diesel motor på 185 hk. Hadde. bilen er vrak, vraket er solgt. 1,9 og 185hk? chippet VAG da eller? isåfall vær forsiktig, VAG er gjerrige på turboladere, så det er lite å gå på før lagrene går føyken, hodet på eksos ventilene har også en lei tendens til å ende på høykant i porten de skal tette. Min spyr også ut sort når jeg gir på. Men jeg bruker fremdeles ca 0,6 på mila.Din spyr ikke ut sort men bruker ? på mila. I følge elementær matte brukte den 0,15L mer på mila enn din Diesel, altså 0,75L på mila, mao så absolutt verdt merkostnaden i drivstoff da jeg hadde et effektband som strakk seg fra 1500rpm til 7000rpm Må huske at selv om en diesel bil spyr sort så bruker den fremdeles vesentlig mindere på mila enn det en bensin motor bruker;) marginalt mindre vil nå jeg si, og å kalle en diesel overlegen når all moroa finnes innen for et område på 3000rpm er i beste fall å se bort fra realitetene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 sammanå faen hva slags bil du har om du kjører som en fitte;) dagens damer trenger en badboy som er råtass bak ratt og spaker... om du møter om med den slitne merca di som soter blir det ikke mye damer på deg;) Dette blir vel så "offtopic" som det går an å få det. Men dagens damer sier de vil ha en snill gutt, samtidig som de skriver hete brev til en som sitter inne for både volds og vinnings forbrytelser. Mao, ikke prøv å forstå damer, vedkommende som påsto at de er fra en annen planet er så absolutt inne på noe, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Hadde. bilen er vrak, vraket er solgt. 1,9 og 185hk? chippet VAG da eller? isåfall vær forsiktig, VAG er gjerrige på turboladere, så det er lite å gå på før lagrene går føyken, hodet på eksos ventilene har også en lei tendens til å ende på høykant i porten de skal tette. I følge elementær matte brukte den 0,15L mer på mila enn din Diesel, altså 0,75L på mila, mao så absolutt verdt merkostnaden i drivstoff da jeg hadde et effektband som strakk seg fra 1500rpm til 7000rpm marginalt mindre vil nå jeg si, og å kalle en diesel overlegen når all moroa finnes innen for et område på 3000rpm er i beste fall å se bort fra realitetene. Turbo allerede byttet;) Klar over ventilene men dysene gir seg lenge før jeg møter smertegrensen til ventilene. Ja 0,75 på mila må jeg bare bøye meg i støvet for. Det er lavt. Men du også må innrømme at det er yterst få bensin biler som går så gjerrig. Ja du har ett effektomerådet på 1500-7000 rpm. Jeg har fra 1500-5000. Men du må huske at en diesel bil har totalt annen utveksling enn bensin da. En diesel bil bruker 2 kansje 3 gear på samme hastighetsøkning som en bensin bil bruker 4. 1-Aa71gFR30 Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Ja 0,75 på mila må jeg bare bøye meg i støvet for. Det er lavt. Men du også må innrømme at det er yterst få bensin biler som går så gjerrig Dette var riktig nok på lengre turer, på sånne 15km turer til å fra jobb lå jeg på runt 0,85L på mila. Ble selv overasket over forbruket på bilen da den ikke brukte noe mer etter turbokonverteringa, men tror det kan ha noe med at ved rolig kjøring lå jeg nesten konstant et gir høyere enn før. Med 10:1 i komp beholdt jeg momentet på lave turtall og med en Schwitzer turbo i T28 klassen hadde jeg ladetrykk ved ca 1700rpm, så masser av bunndrag var tilgjengelig. (nesten som å kjøre en bil med en STOR 6`er) Savner den bilen den dag i dag, men skjebnen og en trailer på feil side av veien ville noe annet enn at jeg skulle nyte den i lengre tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.