Gå til innhold

Hvorfor er bensinbil bedre en diselbil?

Ranger emnet


Evelen

Anbefalte innlegg

sårt og sårt fru blom, jeg syns bare synd på mannfolk som ABSOLUTT skal være femi og gjøre som andre i nærområdet, når man drar på et BMW-treff så er 80% e30, UNGE eiere, samme gjelder Nissan-treff, 80% er 200sx, hvor er e21, e24 eller e38 for den saks skyld? eller hvor er gamle nissan laurel c31 eller datsun 280c med stuk?! folk MÅ skjønne snart at gressklippere har gått ut på dato og ikke vekker oppsikt fra annet enn de som aldri har sett sladding før.

 

Gjør noe nytt i stedet for å høre på de kompisa deres, kjøp en bil som skiller seg litt ut;) vi trenger mangfold i bilparken i Norge

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sårt og sårt fru blom, jeg syns bare synd på mannfolk som ABSOLUTT skal være femi og gjøre som andre i nærområdet, når man drar på et BMW-treff så er 80% e30, UNGE eiere, samme gjelder Nissan-treff, 80% er 200sx, hvor er e21, e24 eller e38 for den saks skyld? eller hvor er gamle nissan laurel c31 eller datsun 280c med stuk?! folk MÅ skjønne snart at gressklippere har gått ut på dato og ikke vekker oppsikt fra annet enn de som aldri har sett sladding før.

 

Gjør noe nytt i stedet for å høre på de kompisa deres, kjøp en bil som skiller seg litt ut;) vi trenger mangfold i bilparken i Norge

 

Er enig at e30 og 200sx er biler som det fryktelig mange av, skulle gjerne hatt en mer spennende bilpark. Men hvor kommer dette femi greine fra? :P men etter slik jeg har forstått er vel ikke merce den bilen som er mest sjelden i Norge, og iallfall ikke på Notodden?;)

 

En person som er genuint int. i e30 og 200sx vil nok se alle de 50 forskjellige 200sx på treffet han er på som helt unike og forskjellige/spennende, akkurat som du vil sannsynligvis se alle de rå mercene på et treff som spesielle og fete på sin egen måte? eller tar jeg helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sårt og sårt fru blom, jeg syns bare synd på mannfolk som ABSOLUTT skal være femi og gjøre som andre i nærområdet, når man drar på et BMW-treff så er 80% e30, UNGE eiere, samme gjelder Nissan-treff, 80% er 200sx, hvor er e21, e24 eller e38 for den saks skyld? eller hvor er gamle nissan laurel c31 eller datsun 280c med stuk?! folk MÅ skjønne snart at gressklippere har gått ut på dato og ikke vekker oppsikt fra annet enn de som aldri har sett sladding før.

 

Gjør noe nytt i stedet for å høre på de kompisa deres, kjøp en bil som skiller seg litt ut;) vi trenger mangfold i bilparken i Norge

 

Hehe, interessant. spesielt siden jeg befinner meg midt i tjukkeste Volvo 240 land (har alltid synes at det har vært noe suspekt med de gutta der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig at e30 og 200sx er biler som det fryktelig mange av, skulle gjerne hatt en mer spennende bilpark. Men hvor kommer dette femi greine fra? :P men etter slik jeg har forstått er vel ikke merce den bilen som er mest sjelden i Norge, og iallfall ikke på Notodden?;)

 

En person som er genuint int. i e30 og 200sx vil nok se alle de 50 forskjellige 200sx på treffet han er på som helt unike og forskjellige/spennende, akkurat som du vil sannsynligvis se alle de rå mercene på et treff som spesielle og fete på sin egen måte? eller tar jeg helt feil.

 

for hver 200. merce man ser ser man en 200sx. Er faktisk en grunn til at man finner 98% bensinbiler på rudskogen etc.

___________________

- 200sx s13

-(x) Nissan 300zx

-(x) Husqvarna 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer kanskje litt ann på øret som hører da men, men i mine ører

er en rb26dett uslåelig. Jeg sier ikke at en diesel ikke kan ha grom lyd men....

 

 

fin lyd, men litt mye blåsing, hører jo ikke motoren omtrent, her derimot, supra og bakkeløps-e21;)

http://www.youtube.com/watch?v=LA1a7swaA8A&feature=related

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig at e30 og 200sx er biler som det fryktelig mange av, skulle gjerne hatt en mer spennende bilpark. Men hvor kommer dette femi greine fra? :P men etter slik jeg har forstått er vel ikke merce den bilen som er mest sjelden i Norge, og iallfall ikke på Notodden?;)

 

En person som er genuint int. i e30 og 200sx vil nok se alle de 50 forskjellige 200sx på treffet han er på som helt unike og forskjellige/spennende, akkurat som du vil sannsynligvis se alle de rå mercene på et treff som spesielle og fete på sin egen måte? eller tar jeg helt feil.

 

tja, her er et FORBANNA 124-land, misliker 124 fordi det er så mange av dem her! De spesielle folka i mercedes-klubbene likeså! Tar avstand til hele gjengen, MEN hvorfor skal ALLE ha samme bilen,får man ikke respekt i gjengen eller noe?! Man bør være såpass selvsikker at man kan velge noe annet, hvis du ikke får respekt, så bytter du venner!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For man skiller seg ut med 123.. Men ja, hvorfor begynner du å prate om Laureler, BMWer og femi biler igjen? Har vi ikke hørt dette mange nok ganger før? Og trådrelevans? Små menn trenger tydeligvis store biler for å føle seg tøffe, men det er også urelevant her..

 

Spørsmålet er hva som er best av diesel og bensin.. Forskjellige ting til forskjellige formål, men det som gir meg mest kjøreglede er bensin. Nå tenker jeg ikke på kjøreglede som i å spinne donuts eller lage masse røyk, det interesserer meg egentlig midt i ryggen. Kjøreglede er å for eksempel kjøre oppover en svingete fjell/alpevei i en bil hvor du sitter lavt og godt. Du girer ned før svingen, et bra downshift fryder deg og du legger bilen inn i hårnålen, gir gass på vei ut og gliset ditt øker med turtallet på vei opp mot tredjegir mens motor/eksos lager de deiligste lyder. I en dieselbil mangler du ett av de nevnte elementene; turtallet, og det å måtte gire før du engang har nådd 4.000 omdreininger dreper en del av gleden.

 

Enkelt og greit.. Dere får finne så mange burnoutvideoer og lydklipp av dieselbiler på youtube dere bare vil, men hvorfor lages majoriteten av ekte kjørebiler med bensinmotorer? :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, her er et FORBANNA 124-land, misliker 124 fordi det er så mange av dem her! De spesielle folka i mercedes-klubbene likeså! Tar avstand til hele gjengen, MEN hvorfor skal ALLE ha samme bilen,får man ikke respekt i gjengen eller noe?! Man bør være såpass selvsikker at man kan velge noe annet, hvis du ikke får respekt, så bytter du venner!

 

Enig! eller w211, som i og for seg er en nydelig bil, men jeg tror 1 av 3 taxier i oslo kjører dem. Selv vil jeg nevne at jeg har ikke sett et eneste eksemplar av z31 i hele Norge.

 

Men dette ble fryktelig mye off topic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer kanskje litt ann på øret som hører da men, men i mine ører

er en rb26dett uslåelig. Jeg sier ikke at en diesel ikke kan ha grom lyd men....

 

Nå er jo RB basert på en Dieselmotor også da, hehe RD28...

 

Syns nå bilen min drar friskt fra 1500-5000, og det er ikke døtt under 1500 heller, men fra 1500 har jeg vel fullt trykk.

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=ryeuZ2qvN5w&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=ryeuZ2qvN5w&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

I tillegg så blåser det godt og varmt etter noen minutters fin kjøring.

Nye Commonraildiesler er ikke mye å skryte av, de drar brukbart på ett ca 1500 rpm stort område, men dette er jo avgasskrav som gjør dette.

 

Syns ikke det er så ille til å være en 19 år gammal mercedes, som ikke er justert opp, og i tillegg har litt trøbbel med kassa etter 420 000 km som den hadde gått der, går bedre nå, etter oljeskift på kassa.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår