Gå til innhold

Passat 3b sedan 2000 mod, 100hk 1.6, noen ganger HØYT turtall vel start

Ranger emnet

Evelen

Anbefalte innlegg

Hei!

De siste ukene har jeg hat et problem med Passaten min.

Dette skjer bare av og til, men det som skjer er at når jeg starter bilen får jeg et ekstremt turtall, dette selv om den er i fri og ingen speed er inne, Turtallet er fra 20 til 30 (tusen?)/m

Det som også skjer noen ganger er at Jeg må holde nøkkelen til høyre i opptil 10-15 sec før den starter, men somregel starter den umiddelbart.

Somregel kombineres disse problemene slik at den får høyt turtall de gangene den er tungstartet.

Noen ide om hva dette kan være. og bør jeg få det sjekket?

Og til slutt, jeg har et problem til, bygget for en måneds tid siden tannstang og servo pumpe pga lekasje og uttørkuing av servopumpe (ingen olje pga lekasje i tannstang).

I ettertid har jeg ca annerhverdag måtte fylt på servo olje oga den blir kraftig redusert, er dette vanlig eller må jeg få dette sjekket også?..

Problemet er at jeg egentlig ikke har råd til verksted denne måneden :o men må jeg så må jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med høgt turtall trur eg kjem frå ein dårleg kjølevæsketempraturgivar, var det som var problemet på min 1.9 tdi iallefall. Grei å bytte, berre du veit kor den står på din bil. Viss du fyller servoolje annakvar dag, må du jo sjå lekkasje under bilen. Kan vere så enkelt som ein laus slange etter at ting blei skifta. Start bilen, sving frå side til side, så bør du kunne sjå lekkasjen. Bruk vernebriller viss du skal vere under bilen når nokon svingar, det kan bli ein bra stråle av olja, og den vil du ikkje ha i auga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider