Onix- Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 (endret) Hei. Ser de fleste her har laget en egen tråd for sin bil og hva de skal gjøre med den, så får slenge meg på den samme bølgen. Har nettopp kjøpt meg en blå/svart (reg svart) S40 1.8i (122hk) 2001 mod. Gått 204k, og har vel vært 2 eiere før meg, siste eier var en eldre herre som kun kjørte langturer med den. (bilder kommer så fort været letter litt) Skal utføres; - skifte frontlykter (black rim) [ ] - skifte blinklys (black rim) [ ] - skifte sideblinklys (fra hvit til sota) [ ] - sota markeringslys [x] - skifte grill (xc m/emblem) [x] - øyelokk (fortsatt litt usikkert) [ ] - bytte spiller (JVC KD-R801) [x] - skifte fra blå-grønt lys i dash til blått [ ] - fjerne Volvo og S40 merker bak - skifte til xenon i grøftelys, event bare montere på diodepære for annen kelvineffekt [ ] Andre ønsker om pengene titter fram; - hel-lakkere til svart med lilla-skjær - sota baklykte - montere solfilm på siderutene og bakrute - skifte org. antenne til haifinne - demontere lykteviskere - senking (meget usikkert da man har sine turer mot hytter som ligger på div landevei) Oppdateringer vil komme! Tips til andre forandringer, event meninger om ting jeg ikke bør gjøre taes imot med stor takk ;) Espen/Onix Endret Mars 30, 2010 av Onix- div updates Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onix- Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 fikk vaska bil her om dagen, så fikk endelig tatt noen bilder før div modding starter. Lyktene, grill + marklys kommer vel like etter den 20ende nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onix- Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Noen som har tips til et middel som kan brukes for å fjerne limet etter emblemene bak? Takk for event svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlmRacing Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Hadde jeg vært deg ville jeg montert på en liten frontspoiler under fangern foran :) Hjelper myyye, får en mye freshere og sportygere front av det :) Siter AlmRacing`s nybil: 2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition! Førstebil: 2001 - Volvo S40 Sport Edition! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onix- Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 tja, er iaf noe å tenke på! :) har noen tips til leppe eller? Eneste jeg finner ved et raskt søk er bytte av hele fangern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlmRacing Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Orginal, slik jeg har på min S40 :) Hjelper stort på fronten :) Siter AlmRacing`s nybil: 2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition! Førstebil: 2001 - Volvo S40 Sport Edition! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onix- Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 ja, kan egentlig se for meg det .. noe ala http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=VS4001&vg=1034&vgpath=Varekategorier/499/968/9479/1034 da regner jeg med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onix- Skrevet Mars 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Fikk endelig henta de nye lyktene mine + xc-grill m/embelm samt nye blinklys og markeringslys i dag. Grillen og markeringslysene er montert, men virker som pærene i mark.lysene ikke likte at jeg rørte de, så må få bytta de raskest mulig, 3 lyser ikke iaf.. Håper at hovedlyktene vil bli montert iløpet av helga også. Bilder kommer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onix- Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Litt hjelp hadde vært kjekt nå.. jeg og en kamerat skulle skifte hovedlys i dag, men etter å ha skrudd av alle mutterne som holder fast lysene og skulle til å trekke de ut, så merker vi at lysene tar borti skjermen forran.. Må jeg løsne hele fronten for å få ut lyktene?! Eller har dere noen tips og triks til meg? samme gjelder forsåvidt grøftelysene på bila, hvis jeg event skal skifte pærer, hvordan får jeg ut lyktene? og til dere som undrer nå .. event har funnet det ut temmelig lett; Ja, jeg er ny og har lite peil på bil :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlmRacing Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Jeg har aldri tatt ut noen av lyktene for å bytte pære, bare løsna innerskjermene foran, derifra er det veldig enkelt bare å skru såvidt til høyre, så er den løs, å kan nappes ut. Jeg bare røska litt i hovedlysene når jeg skifta på den røde, så var de løse, så veit ikke noe mer der. Siter AlmRacing`s nybil: 2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition! Førstebil: 2001 - Volvo S40 Sport Edition! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onix- Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 var egentlig 2 forskjellige prob. jeg skal skifte hovedlyskastere, men da jeg prøvde å demontere de orginale, så tar de borti frontskjermen, så får ikke lirket de ut..Regner med at hele frontskjermen må løsnes litt for å få ut lyktene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrom Skrevet Mars 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 var egentlig 2 forskjellige prob. jeg skal skifte hovedlyskastere, men da jeg prøvde å demontere de orginale, så tar de borti frontskjermen, så får ikke lirket de ut..Regner med at hele frontskjermen må løsnes litt for å få ut lyktene da? Det er riktig at du må løsne fangeren for å få ut lyktene. Jeg gjorde det nettopp på begge sider på min egen for å skifte lykteglass. - Løsne innerskjermen i hjulbuen i forkant (2 skruer) - Løsne de 2 skruene som holder fangeren på plass på siden (innunder innerskjermen) - Løsne de 2 boltene som holder fangeren foran (fra undersiden av bilen) - Dra ut fangeren de 5-10cm som skal til for å vippe ut lykta Det holder altså å løsne fangeren på den siden du skal ha ut lykta på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onix- Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 ah, takker så meget for hjelpa :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg