Gå til innhold

kobling av biltema forsterker

Ranger emnet

VegarOlsen

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg fikk en biltema forsterker gratis hos en kompis som jeg skal bruke på en litt slapp suub.

denne: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilste...ere/Sluttrinn/

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan koble en 4-kanalers opp?

Jeg er en nybegynnner skjønner dere .

Det står der at det kan brukes sammens med basskasse.

det står at den kan bro kobles, hva menes med det?

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Linken er feil...

Brokobling betyr å koble sammen to kanaler over til å bli én kanal, som da driver én subwoofer som da får økt effekt. Om du ser på tilkoblingene for høyttalerne på to av kanalene på forsterkeren, regner jeg med det står Bridged over den enes Pluss og den andres Minus... det er de to kontaktene du kobler til basskassa (som må være på minst 4 ohm), de to andre kontaktene lar du være. Delefilteret på forsterkeren må også stilles inn for subwoofer-drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det står bridget ja :) skal jeg bare bruke den ene bridget siden da?

Ja, det stemmer. (vis du har 1 høgtaler)

Da har du 2 forsterkerkanaler på forsterkeren som du ikkje bruker.

Du kan bruke disse på høgtalerene framme i bilen

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den inn via innerskjermen , hehe:) siden det er en såpass sjelden bil ville jeg ikke borre. hehe:)har koblet opp men fikk et veldig stusselig problem men er sikkert p.g.a at jeg er talentløs når det gjelder kobling av bil annlegg.

Problemet er at suuben ikke vil spille, oppe på voltmeter på forsterkeren viser den bare 4,5 V ca. Å det er vel for lite?

Lysene på forsterkeren lyser grønt og det andre rødt? den skal vel ikke lyse rødt?

Jeg blir helt forvirra å vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen forslag kanskje?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider