VegarOlsen Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Heisann. Jeg fikk en biltema forsterker gratis hos en kompis som jeg skal bruke på en litt slapp suub. denne: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilste...ere/Sluttrinn/ Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan koble en 4-kanalers opp? Jeg er en nybegynnner skjønner dere . Det står der at det kan brukes sammens med basskasse. det står at den kan bro kobles, hva menes med det? Takk for all hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Linken er feil... Brokobling betyr å koble sammen to kanaler over til å bli én kanal, som da driver én subwoofer som da får økt effekt. Om du ser på tilkoblingene for høyttalerne på to av kanalene på forsterkeren, regner jeg med det står Bridged over den enes Pluss og den andres Minus... det er de to kontaktene du kobler til basskassa (som må være på minst 4 ohm), de to andre kontaktene lar du være. Delefilteret på forsterkeren må også stilles inn for subwoofer-drift. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarOlsen Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 ja det står bridget ja :) skal jeg bare bruke den ene bridget siden da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 ja det står bridget ja :) skal jeg bare bruke den ene bridget siden da? Ja, det stemmer. (vis du har 1 høgtaler) Da har du 2 forsterkerkanaler på forsterkeren som du ikkje bruker. Du kan bruke disse på høgtalerene framme i bilen Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Men hvilken sub skal du kople opp? Har den en eller to spoler? Det er litt relevant for hvordan du burde gjøre det. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarOlsen Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Åjj, godt spørsmål. Er en billig suub, så jeg er veldig usikker, er faktisk usikker på merke åsså. Er en litt sånn billig sak fra sverige, hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Da har den trolig en enkel spole på 4ohm, så da er det bare å brokople som tidligere skrevet. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarOlsen Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 tusen takk for all hjelp:D Har et lite spørsmål til. Har det noe å si at forsterkern er så og si mye råere enn suuben?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Nei, det er mye bedre enn omvendt! :) Bare ikke spill slik at den vrenger seg. ;) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarOlsen Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 okei, tusen takk:) har faktisk enda et litt lite spørsmål:P har ikke suub utgang på spilleren, men er en anna utgang? har det noe å si når når jeg har et sånt filter på forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Nei, går veldig fint så lenge du setter forsterkeren til "lpf". :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarOlsen Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Okei , tusen takk :) Men jeg støtte på et problem ganske tidlig, jeg finner ikke noen hull der jeg kan trekke pluss ledningen? Noen forslag til hvordan jeg kan få pluss ledningen bak?:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 I mange tilfeller er du faktisk nødt å borre! :( Evt. kan du på noen biler få den inn i kupeen via innerskjermen. Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarOlsen Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Jeg tok den inn via innerskjermen , hehe:) siden det er en såpass sjelden bil ville jeg ikke borre. hehe:)har koblet opp men fikk et veldig stusselig problem men er sikkert p.g.a at jeg er talentløs når det gjelder kobling av bil annlegg. Problemet er at suuben ikke vil spille, oppe på voltmeter på forsterkeren viser den bare 4,5 V ca. Å det er vel for lite? Lysene på forsterkeren lyser grønt og det andre rødt? den skal vel ikke lyse rødt? Jeg blir helt forvirra å vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen forslag kanskje?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mars 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2010 Hvordan har du jordet forsterkeren da? Er ikke umulig at denne er for dårlig. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg