Gå til innhold

Fordel med CD-spiller som har egen utgang til subwooferen?

Ranger emnet

opelduude

Anbefalte innlegg

Har hørt at det en fordel å kjøpe en spiller til bilen som har egen utgang til suben. Mener det var noe med at bassen ikke slo riktig om du ikke brukte den utgangen. Ser at spillere som har det ligger ganske høyt i pris. Hva vil skje hvis jeg kjøper en billigere spiller som ikke har det, vil suben ryke fortere?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det var noe med at bassen ikke slo riktig om du ikke brukte den utgangen.
Det stemmer ikke... største forskjellen kontra det klassiske oppsettet er at du da har reguléringer for delefilter m.m. i spilleren, som gjør at du kan justere bass fra førersetet og ikke fra bagasjerommet.

Ser at spillere som har det ligger ganske høyt i pris.
Nja... selv spillere til tusenlappen som har et par linjeutganger, har gjerne et valg i en meny på om den utgangen skal være for Rear-høyttalere eller Subwoofer, sistnevnte valg iverksetter da minimum et delefilter og nivåregulering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drivd på med spillere med bare en linjeutgang, nå har jeg en med front/rear og sub, aldri mer uten subutgang om jeg skal ha noe mere enn høytalere.

Så genialt med lavpass og høypassfilter innebygd i spilleren, slevfølgelig, man innstiller skikkelig på forsterkere, men du justerer so oftest litt på spilleren, nå slipper man å kompansere for bass i de vanlige høytalerne på bekostning av bassen.

Pioneer sverger jeg omtrent til.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er jo linjeutgangene på Pioneer som kjeks å sammenligne kvalitetsmessig mot andre merker. Du kunne kjøpt denne? Så får du tre linjeutganger samt DVD-funksjonalitet i samme slengen. Da kan du fort ha 8-900 sanger på en plate.

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=135&products_id=4251

Satt ned 1000,- om du godtar en utstillingsmodell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er jo linjeutgangene på Pioneer som kjeks å sammenligne kvalitetsmessig mot andre merker. Du kunne kjøpt denne? Så får du tre linjeutganger samt DVD-funksjonalitet i samme slengen. Da kan du fort ha 8-900 sanger på en plate.

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=135&products_id=4251

Satt ned 1000,- om du godtar en utstillingsmodell. :)

lol! bruk hue litt når du holder på så ryker ikke utgangene;);)

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel helst ikke jeg som har røket utgangene, men de som har hatt spillerne før meg. Og det er jo ikke noe problem hos andre merker? Fikk også en eldre Pioneer 4-kanaler i innbytte med en kompis, og guess what? Der er INNgangene tilsvarende støy i.

Hører folk snakke om dette, men jeg har hatt pionèer fra de hadde enkelt display og man kunne veksle mellom oransje og grønt lys til nært innpå i dag(har 2-3 år gamle), aldri hatt problemet, men så har jeg laga brukabare jordinger. setter ikke jordinga i 4mm karosseriskruer som eneklte presterer.

Er vel bare en kjapp lodding så er det ok også?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider