Gå til innhold

Min Audi 100 2,3E

Ranger emnet


SmanneN

Anbefalte innlegg

Da har jeg hentet meg ny bil ;)

Denne gangen ble det en Audi 100 2,3E

Bilen er en 1992mod, som er bruktimport fra Tyskland, bilen er importert i 94 :)

Speck`s:

2,3E

El-takluke

El-speil

2X El-vindu

Automat

Snart rundet 200.000km

 

DSC_9861.jpg

 

DSC_9860.jpg

 

DSC_9859.jpg

 

DSC_9856.jpg

 

 

Ris, ros å kommentarer motas med tak ;)

Volvo V70 2.0T ;)

Audi 100 2,3E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

 

Lurer på om det er noen der ute som har prøvd å turbokonvertere 2.3E motoren?

 

Sitter nå å vurdere å bestille turbokit å montere på bilen, men er det da nødvendig med stempelbytte? noen som vet?

Vet at det er et problem med at stemplene smelter på mange biler grunnet økt kompresjon osv..

 

Tenke på å bestille turbokit på ebay faktisk, får komplett uten grenrør til ca 4000kr:)

 

Ståle

Volvo V70 2.0T ;)

Audi 100 2,3E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lurer på om det er noen der ute som har prøvd å turbokonvertere 2.3E motoren?

 

Sitter nå å vurdere å bestille turbokit å montere på bilen, men er det da nødvendig med stempelbytte? noen som vet?

Vet at det er et problem med at stemplene smelter på mange biler grunnet økt kompresjon osv..

 

Tenke på å bestille turbokit på ebay faktisk, får komplett uten grenrør til ca 4000kr:)

 

Ståle

 

 

Om du skal ha en motor som holder etterpå så vil dette koste deg langt mer enn de 4000,-

Imidlertid kan du porte toppen og sette inn en trimkam og få 180 holdbare hk med original eksos og innsprut. Dette er selvsagt heller ikke gratis!

Med turbo kan du få effekt langt over dette, men som sagt vil det koste flesk. Og ja, senking av komp er nødvendig om du skal over ~0,3bar.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha en motor som holder etterpå så vil dette koste deg langt mer enn de 4000,-

Imidlertid kan du porte toppen og sette inn en trimkam og få 180 holdbare hk med original eksos og innsprut. Dette er selvsagt heller ikke gratis!

Med turbo kan du få effekt langt over dette, men som sagt vil det koste flesk. Og ja, senking av komp er nødvendig om du skal over ~0,3bar.

 

Takker for svar :)

 

har ikke vært borti å porte toppen før, er det bare å slipe ut av innsug å eksos kanaler i toppen da ?

Har sett på trimkam idag, du vet vel ikke av en side medbillige kammer ? :)

 

ved porting og trimmkam, hvormye hk kan jeg hente ut ca med 0,3bar i ladetrykk ? :)

 

Trenger ikke så voldsomt med hk, bare det blir litt mer enn det som er der nå :)

Volvo V70 2.0T ;)

Audi 100 2,3E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren passer inn, men gearkassen vil nok ryke med tiden og ledningsnett må klippes og limes. Du sparer tid og penger på å kjøpe en S4. Er dyrere å bygge om enn å kjøpe ferdig.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår