Gå til innhold

Polo 96mod, Jager på tomgang, og motor blir ikke varm

Ranger emnet

kenola

Anbefalte innlegg

Hei. Poloen min er en 1.3 med automat gir.kjørt 165000. Når den står i P på tomgang, og når jeg bruker D og skal stoppe opp i rundkjøring/lyskryss/kø så jager motoren, og ser jeg på motoren på tomgang så "hopper" motoren, og lyd som at den holder på å daue hele tiden, og avortil dauer bilen også. Så kan det plutselig gi seg en liten stund. Når den holder på å jage, så står turtallet å hopper opp og ned mellom ca 800 og 900. Når bilen er i fart virker bilen helt topp, og skulle ikke tro det var noe gale med den. I tillegg til dette så står temperaturmåleren til motor helt til venstre altså på så kald den kan bli selvom jeg kjører et stykke og blir toppen 75 grader, eller første strek. Fikk den på midten (90 grader) når jeg stod på tomgang 10min hin dagen etter å ha kjørt 30km, og da var det blitt godt og varmt i kupeen også for 1 gang siden jeg kjøpte den for 3uker siden. Men når jeg begynte å kjøre igjen så datt temperaturen plutselig gradvis nedover igjen, til slutt til ca 70 grader. Nok kjøleveske, ingen lekkasje, og oljen så fin ut. Noen tips om hva dette kan være? Bytte termostat kansje, er det dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet på tomgang og sånt også da? eller bare det at motoren ikke ble varm? Vil kansje alle problemene mine ordne seg med å bytte termostat, eller høres det ut som det er noe annet gale også?

Kun tempratur problemer.

Resten høres lignende av hva jeg hadde på en e30 for noen år siden.

Det forsvant når jeg byttet plugger,rotor og fordelerlokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider