Gå til innhold

Noen med litt peiling på DEFA alarm her?

Ranger emnet

Einar

Anbefalte innlegg

Har en DEFA 821XG i 300TDT`n min.

Denne fungerte ikke når jeg fikk bilen min, men etter skifte av sentrallåspumpe og batterier fungerte den.

Så sluttet den å fungere i perioder, inniblandt slo startsperra inn, så jeg måtte bruke fjernkontrollen eller i verste fall trekke ut sikringen noen ganger.

Bilen låser seg når jeg tar ut nøkkelen, og oppigjen når jeg skrur på tenninga, mistenker det har noe med microbryteren i HF dør å gjøre.

Komfortlukking/åpning fungerer heller ikke på bilen.

Bilen har orginal alarm også, vet ikke hva som er gjort med den, men den klikker i relè inniblant.

Vet jo at det beste er å røske det ut, men hadde vært kjekt med fjernstyring av sentrallåsen, og den er jo der.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å røske ut alle "strømtjuver" a.k.a Scotchlock, og erstatte disse med lodding og krympestrømpe. Etter mine erfaringer er det nesten alltid kontaktproblemer som gjør at alarmer slutter å funke, og ikke selve alarmen. Disse blå scotchlockene er populære å bruke hos de fleste verksteder, men det er noe forbanna dritt som ikke funker så veldig lenge.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av signaler stemmer som det skal, eneste jeg stusser på er at det er 12V på dørbryterne når de er lukket, og bakkretsen er plussstyrt, men koblet på baklukekretsen så det skal være ok.

Får 10 blink i feilkode, men den gjelder ikke min alarm.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en komplett(brukt) defa-alarm liggende, du kunne jo prøvd sentralen fra den eventuelt. Husker desverre ikke modellnr på denne, men den er fra 2001 ihvertfall. Hvis det er interessant, så si ifra.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har ikke funnet noen strømtjuver, alt er enten blå skjøtehylser eller lodda der de skal stjeles strøm.

Kunne god vært foruten skjøtehylsene, men finner ikke noe galt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å åpne selve sentralen, og se etter dårlige loddinger med lupe? Svært vanlig at maskinloddede forbindelser sprekker opp etter mange år med vibrasjoner og temperaturforandringer, det blir jo akkurat samme problematikken som med et OVP-rele, som vi kjenner så godt til :)

Verdt et forsøk, og det koster ingenting.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikka, ikke med lupe, men har aldri sett en defa-boks som er så fin inni, ikke antydninger til irr, dårlige kontakter, eller dårlige loddinger med de blotte øye.

Men har vel egenlig konkludert med gåen sentral.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider