Auduno Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Hei! Har en Subaru Legacy som begynner å drar på årene. Motoren går fortsatt som ei klokke, men når tråkker klampen i bånd har den lett for å bare begynne å ruse seg. Jeg har ikek særlig teknisk peiling så jeg aner ikke hva det er. Det går fortsatt fint å kjøre med den, men den akselererer veeldig sakte på grunn av dette, siden jeg må passe på så den ikke bare ruser seg når jeg gasser. Noen som har peiling på hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 (endret) Vet ikke helt hva du mener. Hva skjer når du gir gass? Lite fremdrift og mye turtall? Isåfall høres det heller ut som kløtsj som er dårlig. Edit: hvis kløtsjen slurer så tar det ikke lange tida før du står bom stille uten framdrift bare til opplysning :P Endret Mars 13, 2010 av Margido Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Du forklarer litt rart her ja, men jeg vil tro det er kløtsjen som slurer:) Da vil bilen ikke gå framover men ruse seg til den får "tak" hvis du skjønner hva jeg mener. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auduno Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Ja det er som dere sier, mye turtall, men lite framgang... Er det dyrt å fikse på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Clutchen koster sitt.. men tar vel rimelig mye tid å få ned kassen for å skifte ut.. er litt forskjellig fra verksted til verksted. Er Dyre saker for å si det slikt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auduno Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 (endret) Fitte.. Er vel billigere å skaffe meg ny bil da:p Foresten vet dere hvor lang tid det vil ta før den clutchen tar kvelden helt? Vil den sakte men sikkert bli værre og værre, eller vil den bare plutselig ta kvelden? Endret Mars 13, 2010 av Auduno Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Hvis den allerede slurer så er det bare snakk om veldig liten tid før du steinstår. Når en kløtsj begynner å slure synger den på siste verset. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Dette høres veldig u som uslitt clutch, ikke gir lenger opp enn 3 om du kan unngå, så er de litt mindre trykk på den. Clutchen er litt arbeide å skifte, motor løftes normalt ut, og det er greit å ta registerreim å pluggskifte i samme slengen om det nærmer seg, da det er lett å komme til. Skal du sette vekk jobben, så finn noen som har gjort det noen ganger før, hvis ikke kan de bli litt dyrere da det ikke er så vanskelig, men kan for ta tid om man ikke har gjort det før. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueChamp Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Kjøp clutch på ebay, så sparer du et par lapper. ;) Sjekk eks http://global.ebay.com/90-91-92-93-94-95-97_CLUTCH_KIT_SUBARU_LEGACY_22_22L_/160408862910/item Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auduno Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Jeg har et par stykker som kan hjelpe meg med å skifte clutchen. Registerreim og plugger, hva vil dette koste? Dette er jo en gammel bil, 91 model så er vel lenge sia det ble gjort sist. sikkert smart som dere sier å gjøre noe med dette også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueChamp Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Om du skal skifte alt selv utenom verksted koster regreim rundt 600 og tennplugger 60-70kr. Å skifte dette på et verksted vil koste deg 3-5 tusen tipper jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Om du skal skifte alt selv utenom verksted koster regreim rundt 600 og tennplugger 60-70kr. Å skifte dette på et verksted vil koste deg 3-5 tusen tipper jeg Si 10-15000kr så er vi enige. Clutch og reg.reim bytte på verksted er DYRT. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueChamp Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Si 10-15000kr så er vi enige. Clutch og reg.reim bytte på verksted er DYRT. Snakker om bytte av regreim og tennplugger. Ikke clutch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Tennplugger klarer du å bytte selv, om du har 1 hånd som funker. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auduno Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2010 Men når det kommer til det å kjøpe deler på ebay.. Hvertfall sånne deler som clutch, er det ikke veldig mye dritt på markedet? Ingenting er vel bedre enn originaldeler, men finner ikke noe sånt på ebay...finnes det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.