Gå til innhold

Mercedes 190e 2.0

Ranger emnet

Ducos

Anbefalte innlegg

Sjekker interesse for en bil med et turbokit til 190e, har tilpasset dette til min egen 190e 2.0, regner med det er samme på 2.3?

Helt ny turbo. T3/T4, spooler FINT på min 2.0. har ikke skilt på bilen så den er kjørt max 3km til sammen med dette settet. Skiltene ligger på biltilsynet, bare å gå å hente.

Følger med:

-grenrør + noe opphøyning ( stor turbo )

-Turbo - justerbar wastegate, maskinerte en brakett på jobben

- Gigantisk rustfritt konfilter plassert på den best egnede plassen jeg kunne tenke meg. 3toms rør til turboinnsug. sveiset selv, så er tett.

-Trykkinnsug

-Intercooler

-sammenføyninger av trykkrør.

-samco 2,5 til 2toms "slange" fra trykkrør til turbo.

-oljeslange og T-stykke for montasje ved oljetrykksgiver-braketten ved oljefilteret.

-Downpipe ( sveiset den bare fast i orginal anlegget, ganske morsomt at du ikke hører bilen går bakfra

-dumpventil

-vacumslangene jeg har brukt + noe ekstra

kommer ikke på noe mer i farta.. Sjekker bare interesse som sakt.

gir muligens prosjektet mitt opp.

om noen er intrisert kan bilen selges med kittet montert. bilen var godkjent 1mnd før jeg kjøpte den, så tok jeg av skilta ( gidder ikke betale på en bil som er under skruing).

Så man kan igrunn hente skilta å kjøre. eneste problemet med bilen er at tomgangen er rimlig høy.. prosjektet daffet av når jeg kjøpte annen bil, så har stått siden.. bilen er ikke særlig rustet heller, 5trinnskasse å noen målere. eneste som igrunn gjennstår er å klippe ut en pakning å sette på oljereturen fra turboen. Pillet ut en propp i oljekanalen i motoren å gjeget, støpte igjen på utsiden for ekstra hold å tetning.

Som sakt, Skjekker bare interesse.

Mvh Christian.

http://img210.imageshack.us/img210/3664/img0996y.jpg

smålig uryddig tråd, men orker ikke skrive den om. Den som vil, sjønner det uansett.

- Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT

- Mercedes 190D 2.5DT

- Mercedes 190E 2.0 turbo

- Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider