Gå til innhold

Icewing`s Prosjekt Mazda

Ranger emnet


IceWings

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg idag fått svar fra BT om godkjenning av turbo...

 

Den ble desverre anbefalt ikke godkjent, men der er muligheter om jeg får fremlagt mere dokumentasjon.

Dette betyr i praksis for min del, at jeg legger planen om godkjenning på is. Men jeg skal fortsette arbeidet med den.

Gjenstår endel slitedeler med mer som kan være kjekt å få byttet, lakkering og mer til. Så satser vi på å kjøre bilen til en trafikkstasjon for gjennomgang av bilen, ytelser og krav. så slenger vi inn ny søknad til høsten:) :-\:wonder::wonder::wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Artig å se at ting skjer.

 

Må nesten påpeke (sånn at det ikke blir tvil om mine ferdigheter bak rattet) at grunnen til at min bil havnet i autovernet, var at en trailer på feil side av E6 mer eller mindre trykte meg inn i Autovernet, derfor var de største skadene på venstre side av bilen.

 

Forøvrig må jeg si at setene ble jo rett og slett nydelige med MX6 LE trekkene.

 

Når det gjelder Godkjenninga, har du gjordt bilsakyndige oppmerksomme på at samme typen bil av samme årsmodell har vært godkjent med nøyaktig dette oppsettet av Bilsakkyndige på Lillehammer?

Inneholdt din søknad skrivet fra GIK, og utskriften fra Autocenteret som viste at 88 MX6 GT og 88 626 2,0i16 Coupe har samme delenr på bremsene.

Men du har kanskje vært i kontakt med Lillehammer og fått kopier av papirene derfra?

 

Hva var forresten begrunnelsen for avslaget? de gjemte seg kanskje bak et krav om dokumentasjon fra Mazda der de skulle gå god for ombygginga.

Desverre er det ofte slik at enkelte individer innenfor BT er så maktsyke at de bruker mer tid på å motarbeide bilentusiaster enn å samarbeide med dem slik de egentlig burde (Slik vedkommede som mottok min søknad gjorde).

Endret av FE3T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arne:)

 

Jeg sendte inn omentrent alle papirer jeg overtok fra deg + litt ekstra som jeg fikk skaffet gjennom kontakter her og der.

Begrunnelsen for avslaget var at de ville vite om chassiet tålte økte hk og så hadde jeg glemt å sende inn papirer på de nye bremseskivene.

Dette er ordnet og jeg har tatt kontakt med en i biltilsynet nede i Oslo som skulle gå over saken og se hva han kunne gjøre:)

Foreløpig venter jeg bare på videre instrukser:)

 

Setene ble vanvittig pene med skinntrekket ja!! Men jeg LOVER deg at å trekke om til skinn, det gjør jeg ikke flere ganger. for gud forby for en drittjobb det er!!! :)

Ellers står bilen parkert i garasjen i påvente av nytt batteri og at jeg skal ta meg tid til å montere ny speedometervaier, håndbrekkvaier og noen foringer på understell:)

Holder i disse dager på å spare opp til å dra nordover i landet å hente npen fangere:)

Sideskjørtene er nesten færdiglakkerte, et strøk til nå så er jeg fornøyd:) I første omgang blir dette bare gjort av meg selv, men når alt av utvendig styling er på blir bilen kjørt til et lakkverksted som gir meg en rimelig pris;)

Prosjektet har tatt lang tid men er enda LAAANGT fra færdig:)

 

Folkens: Lover flere bilder når jeg har fått montert styling!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår