Gå til innhold

Biler som ikke ble tatt inn til norge. Hvilke kunne du tenkt deg?

Ranger emnet

raanerud

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 months later...
  • 2 weeks later...

Hvor begynne? :wonder: Jeg var hjemme hos salgssjefen ved den lokale Toyotasjappa og :anger: kalte henne opp (eller Toyota Norge) for bare å ha kjedelige biler på gulvet. Jeg sa rett ut at de få modellene jeg liker aldri ble/blir tatt inn til Norge!

Kan nevne på at Mazda Gjøvik tok inn en del wankelbiler i gamle dager. :cool: Det liker vi. Så..

Verden fikk Corolla TE27, en mango coupe med 1,6L 8V Twincam og fem gir. Også kjent som SR5. Vi fikk KE20 med trøtt 1200 og four on the floor. History repeating med TE37, TE47, AE86, AE92 FX16, AE101/AE111 Levin/Trueno. Celica RA28 2000GT, ca '83 Celica med 3T-GTE 160hk 8V Twincam Twinspark jäklar, CelicaXX aka CelicaSupra mk1. Et lite spark i siden til söta bror; de fikk CelicaSupra mk2 med trøtt SOHC, vi fikk faktisk MA60 med 175hk DOHC. :fingers: Men var det de eller vi som fikk digitalt dashbord typ Corvette/Kadett GSi style mon tro?

Caldina (Avensis med 260hk AWD og barnesete). RWD Corona og artige motorer da vi fikk Camry mk1 og de første Carina FWD. På den tiden kom også mk1 Chaser og Supra mk3 med 1JZ-GTE motor. Og hvor ble det av Crown/Mark2/Cresta/Chaser/President og de andre dekadente RWD utgavene? :chairshot

Og som traust beboer i Lada-fylke #1 i Noreg;

hvorfor fikk vi aldri hit noen Ladaer med firerotors wankel?! :drunk::drunk::drunk::drunk:

:w00t (Lil' Jon style)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider