Gå til innhold

Høyfrekvent pip fra alle høytalere koblet i forsterker.

Ranger emnet

Sandali

Anbefalte innlegg

Litt rar greie jeg har møtt på her.

Har koblet en 4 kanals forsterker (hvor en kanal er ødelagt) med 2x 6x9" i bro og 2x 12" sub'er i resterende. Plutselig i går kom det en høyfrekvent lyd fra høyttalerne som er koblet til, når bilen er startet. DVS lyden er ikke der om kun tenningen er på, og dette pipet varierer i freq hvor høyt turtall jeg ligger i.

Noen som har forslag?

1993 - VW Golf GL III 1.4l 60HK! Treeeig =(

1993 - Opel Astra GLS 2.0l 16v 135HK! -=RIP=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest det, og vil helst finne en annen løsning enn å bytte ut alt jeg har med noe av høyere kvalitet. Resten er OK hos meg, utenom aluminiumsfolie rundt alle kabler, som jeg heller prøver å finne annen løsning før jeg gjør.

Det jeg ikke helt skjønner er hvordan det plutselig ble sånn, det funket uten pipet/hviningen før for noen dager siden.

1993 - VW Golf GL III 1.4l 60HK! Treeeig =(

1993 - Opel Astra GLS 2.0l 16v 135HK! -=RIP=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har en defekt kanal, og da fungerte støyfri? du har kobløet altså feks kanal 1 og 2 i bro= 1 kanal. og den siste som fungerer=kanal 3 til 2x12"? da kanal nr 4 er defekt regner med at den ikke brukes? eller hva feiler den?

Støyen kan jo self henge sammen med den defekte kanalen. Støyer selv om du drar ut alle RCA kontaktene? hvilken amp er det? folie rundt kablene har ingen virkning egentlig... og hvis den skal hjelpe minimal må folien jordes eventuelt ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider