Audi-RS6 Skrevet Mars 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2010 På min A6 quattro har det dessverre kommet en lekasje bak ved drivakslene (tror jeg det er). Det drypper olje bak under bilen (midt på bak, rett forran reservehjulkassen). Aner ikke hva det heter, men regner med det er i forbindelse med drivverket. Er det noen som aner hva dette er? Simringer? Er dette en kjent sak? Enkelt å reparere? Dyrt? På forhånd takk.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet Mars 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2010 Dette er kardangen. Ut i fra din beskrivelse kan det høres ut som du har lekkasje fra en tettering til drivakselen. Dette er en billig reparasjon dersom du kan skru selv og en forholdsvis dyr reparasjon dersom et verksted skal gjøre jobben. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-RS6 Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Det høres veldig sannsynlig ut ja. Nå vil det være en overrivelse å si at jeg kan skru.. Har heldigvis bekjente som kan dette bedre.. Om ikke, så må den inn på verksted.. Er vel gjerne en del å demontere? Er dette noe som må ordnes raskt? Har jo rent ut en del olje, aner ikke hvor mye olje det skal være.. Har ikke merket noe på kjøring foreløpig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnInHell Skrevet Mars 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Det høres veldig sannsynlig ut ja. Nå vil det være en overrivelse å si at jeg kan skru.. Har heldigvis bekjente som kan dette bedre.. Om ikke, så må den inn på verksted.. Er vel gjerne en del å demontere? Er dette noe som må ordnes raskt? Har jo rent ut en del olje, aner ikke hvor mye olje det skal være.. Har ikke merket noe på kjøring foreløpig. Er vel en uskreven regel at man bør ta sånne ting med en gang, pga at det fort kan koste deg så mye dyrere hvis drivverket ikke får nødvendig smøring pga for lite olje.Hvis det er klokka i bakenden (differensialen) som lekker så kan det fort bli litt å demontere da jeg regner med de plukker den helt ut og gjør jobben.Men kjenner du noen som er flink så klarer vedkommende dette også :-) Siter Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet Mars 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2010 Denne jobben er ganske grei dersom du har en løftebukk\smøregrav og ordentlig verktøy tilgjengelig. Som regel skrur man hele kardangen av bilen og skifter tetteringene med kardangen på arbeidsbenken. Kardangen skur man ut ved å løsne mellomakselen, drivakslene og boltene kardangen er festet i chassiet med. Dersom du er helt rookie når det kommer til mekking kan det være greit å få andre til å gjøre jobben. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.