Gå til innhold

Hva er forskjellen?

Ranger emnet

golfen90

Anbefalte innlegg

hva er forskjellen mellom en golf 2 motor og en golf 3?

ikke tenk på volumet, men generelt motoren?

Du er klar over at det er levert rundt 20 forskjellige motorer til både Mk2 og Mk3?

På Mk2 ble det brukt forgasser, mekanisk innsprut og elektronisk innsprut.

På Mk3 er det bare innsprut av forskjellige typer..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, for jeg kunne fått en golf 2 motor så og si gratis + lav kilometerstand, så det er kansje ikke noe vits og sette den inn i min golf 3? den motoren jeg har nå er ikke helt god for og si det slikt:P

Hvilken Mk2 motor er det snakk om, og hva har du i din Mk3?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahaa:)

oljelampa + uling og går ikke helt reint på tomgang + litt høy kilometerstand...jeg har tatt oljerens + ny olje og filter, nye oljetrykksbrytere, så jeg vet ikke...skien bil (volkswagen og audi forhandler) trodde det var olejtrykksbryterne ellers så viste de ikke hva det kunne være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahaa:)

oljelampa + uling og går ikke helt reint på tomgang + litt høy kilometerstand...jeg har tatt oljerens + ny olje og filter, nye oljetrykksbrytere, så jeg vet ikke...skien bil (volkswagen og audi forhandler) trodde det var olejtrykksbryterne ellers så viste de ikke hva det kunne være

- Ta en kompresjonstest.

- Skru av minuspolen på batteriet, skru så løs spjeldhuset og rens det skikkelig med en silikonfri rensespray(Ikke bremserens)

La det lufttørke og skru det på.

Start motoren, ikke rør gassen å la den stå 3-4min på tomgang.

- Se etter falskluft, sjekk pakningen under spjeldhuset og slangen fra innsug til bremsekraftforsterker.

- Les av feilkoder

- Hvis lambda og bensinfilter ikke har vært skiftet siden du fikk bilen så bytter du, Biltema selger begge.

Når ble det sist byttet tenningsdeler?

Edit: Tullet litt, din 1,8 har ikke luftfilterboksen over motoren som på Mk2.

Endret av B.T.i

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljelampa + uling

hva har det egentlig med olja og gjøre?

Hvilken type olje bruker du?

Tynn olje kan i kombinasjon med slitt oljepumpe gi for lavt oljetrykk, dermed får du uling.

Dette kan du sjekke ved å få målt oljetrykk og eventuellt tatt en sylinderlekkasjetest, altså om trykket forsvinner fra eksosventiler, innsugsventiler, veivhusventilasjon osv..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider