Gå til innhold

T56 girkasse

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet dere om det stemmer at en ny T56 girkasse (corvette) koster 10-15.000kr?

Den duger vel til en god del hk?

Jeg fant ut at jeg må ha en slik i volvoen min, når jeg leste denne artikkelen: http://www.warrensweb.com/volvo/transmission.htm

Jeg skal ikke ha V8 i bilen, men en rekke6 fra 960.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har en T56 kasse til salgs, husker ikke hvilken årsmodell Camaro den er fra.

Jeg tror kassa er litt dyrere enn 10-15k ny.

Jeg har kjøpt LS1 med T56 til Camaroen min, den står på båt nå. Det er en annen boltsirkel på den, så du må ha en T56 som har sitti på en LT1 motor, men det visste du sikkert.

kassa skal være god gor 450 lb/ft, aner ikke hvor mange nm det er, men det er vel begrensa hvor tung volvoen blir bak og hvor breie dekk og ekstremt grep du får, hvis det går i en relativt sprek ny tung corvette med breie bakdekk så går det nok brillefint.

Tremec kassene er litt dyre da, får ikke tak i de brukt nesten heller, så er det jo grommere med 6 gir såklart. .

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke billige nye.....ca 3000$ dvs. min 30000 når du har den her på berget....

Sjekk ut :

http://www.sallee-chevrolet.com/ChevyTransmissions/gmt56.html

Summit har Richmond 6 tr. til ca 3000$

http://www.summitracing.com/

pound-feet X 1,3558 = newton-meters

450lb/ft=600NM

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rat Fink

Er ikke billige nye.....ca 3000$ dvs. min 30000 når du har den her på berget....

Sjekk ut :

http://www.sallee-chevrolet.com/ChevyTransmissions/gmt56.html

Summit har Richmond 6 tr. til ca 3000$

http://www.summitracing.com/

pound-feet X 1,3558 = newton-meters

450lb/ft=600NM

Satan, er det tallet for å regne om fra lb/ft til NM!, da fikk jeg en veldig gledelig overaskelse isåfall

motoren min har 320lb/ft ved 2300 rpm, og 350lb/ft ved 4500 tror jeg det var?. 433nm og 474nm med andre ord. Regna meg til mye mindre med et annet tall av en eller annen grunn. jaja, off topic anyway.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Satan, er det tallet for å regne om fra lb/ft til NM!, da fikk jeg en veldig gledelig overaskelse isåfall

motoren min har 320lb/ft ved 2300 rpm, og 350lb/ft ved 4500 tror jeg det var?. 433nm og 474nm med andre ord. Regna meg til mye mindre med et annet tall av en eller annen grunn. jaja, off topic anyway.

Ja sa jo det var omtrendt der det lå :D

Planen er vel 400lb/ft med datasprut og kam også dytte på pressa da snakker vi moment :D :D :D

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viper sin t56 tåler enda mer lb/ft tror jeg.. 500 elns mener jeg?

den hadde kraftigere synkro-ringer.

jeg skal forhøre meg ang priser.. takk for tips.

ja, jeg vil ha t56 siden det er 6tr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. jeg spurte han jeg kjøper motor av.

han sier han skaffer ny corvette 6tr kasse til 10k..

jeg har spurt han for noen måneder siden også, da sa han 10-15k.

men da må jeg bare slå til da vel?? :p

det kan være han roter litt? var jo usannsynlig billig?

volvo sin m90 koster jo 15k brukt hos huggere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Ja sa jo det var omtrendt der det lå :D

Planen er vel 400lb/ft med datasprut og kam også dytte på pressa da snakker vi moment :D :D :D

Era

Litt sløv jeg kanskje :-).. misunner deg den dataspruten.. tror nesten jeg må ha sånn.

Ny T56 kasse til 10k virker ganske sprøtt syns jeg. Jeg var innom mange høggere i California for 4 uker siden. Det er relativt få T56 kasser generelt på huggerne, men det er ikke vanskelig å få tak i, men huggerne tar jo rundt 10k for en kasse der borte.

Får du med clutch, slavesyl og mastersyl og clutchhus også?

Hvordan motor skal du bruke forresten?

Ikke kjøp på forhånd hos en du ikke kjenner godt, eller at du har kompiser som har gode erfaringer med å kjøpe fra han tidligere. Bare sier det iom at det ser ut som at en kompis av meg nettopp ble skikkelig lurt.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sløv jeg kanskje :-).. misunner deg den dataspruten.. tror nesten jeg må ha sånn.

Ny T56 kasse til 10k virker ganske sprøtt syns jeg. Jeg var innom mange høggere i California for 4 uker siden. Det er relativt få T56 kasser generelt på huggerne, men det er ikke vanskelig å få tak i, men huggerne tar jo rundt 10k for en kasse der borte.

Får du med clutch, slavesyl og mastersyl og clutchhus også?

Hvordan motor skal du bruke forresten?

Ikke kjøp på forhånd hos en du ikke kjenner godt, eller at du har kompiser som har gode erfaringer med å kjøpe fra han tidligere. Bare sier det iom at det ser ut som at en kompis av meg nettopp ble skikkelig lurt.

Engine: In-line 6-cyl, 3.0 litres

Type: B6304F

Power hp (kW)/ rpm: 204 (150)/ 6000

Torque Nm /rpm: 267 (27.2) /4300

Displacement: 2922 cc

No of cylinders: 6

No of valves: 24

Fuel system: Electronic injection, diagnostic unit

Exhaust emission control: Catalytic converter, lambda sensor

Det er en 960 95' motor.. DOCH, variable ventiltider, twinspark, 204hk/267nm (290nm uten katalysator mener jeg(?)).

Jeg skal ha det i en 1980' volvo 242DL, så jeg trenger ikke katalysator for å stå avgass-kontrollen.

Senere skal jeg senke kompresjon og montere en compressor fra en 350 v8'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes tøft ut, passer T56 fra smallblock chevy rett på motoren?

jeg må nok ha adapterplate..

jeg vet ikke hva jeg må gjøre ang svinghjul/clutch, men jeg tror han jeg kjøper motoren av vet det.

så må jeg sage litt der overføringen kommer ut.

her er det masse fine bilder:

http://www.warrensweb.com/volvo/transmission.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah, mye fine bilder..

men PANIKK!! kjøper motoren denne helgen og har ikke råd til t56 før sikkert en god stund :p

jeg har bare volvo m45 i bilen nå, får med automatkasse, men ikke mellomaksel.. what to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ikke umulig å få en T56 til 15k...ringte Osby-skroten i Sverige i sommer og spurte etter en...de sa at de hadde en som var fra en brent Viper...kunne få den for 18k svenske. :) Så det lar seg nok gjøre.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider