'82 GTI Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Skal montere voltmeter og amperemeter i bilen min(vw golf 1 gti) Er det noen som har koblingsskjema eller kan forklare enkelt og greit hvor lendningene skal... må vel innom tenninga og hente styrestrøm, så de ikke står på hele tia...?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 tja.. voltmeteret skal iallefall ha pluss og minus, thats it. Du kan vel ta pluss fra tenninga, så slipper du at det står på hele tiden, og på bakgrunnsbelysningen kan du koble opp en knapp? :) Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 koble på en knapp? skal vel gjøre det ordentlig, og koble den så den lyser sammen med instrumentene i resten av bilen.. hehe :) Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Hva skal du måle strømtrekket(ampere) til da? På den ledningen du lurer på hvor mye ampere det går igjennom, kobler du bare inn amperemeteret i serie. Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Voltmeteret skal ha plus og mins pluss kan du ta fra noe som får strøm når tenningen er på... du trenger ikke å gå vi tenningslåsen AMP vet jeg ikke... noen som vet Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlinkeY Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Ampermeter blir vanskelig, for da må strøm mengden som skal måles gå gjennom ampermeteret. Skal du foreksempel måle hvor mye ampere dynamoen lader, så må du koble på ampermeteret mellom dynamoen og batteriet på + ledningen. Du må nesten finne ut hva du skal måle ampere på. Siter C20LET, let the power heal your soul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Voltmeteret koblet du parallelt, mens amperemeteret i serie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroffer Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Jeg har voltmeter i min bil, forr forklart at det var fordi det var så stor stereo i den tidligere.. Men hva viser det egentlig? Hvor mye strøm det er på kretsen eller? Siter æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnx Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by kroffer Jeg har voltmeter i min bil, forr forklart at det var fordi det var så stor stereo i den tidligere.. Men hva viser det egentlig? Hvor mye strøm det er på kretsen eller? Det viser hvor mye spenning det ligger over stedet det er koblet inn på.... Siter x - 1998 VW Golf GTI x - 1999 Audi A4 avant 1,9 TDI x - 1995 Audi A4 sedan 1,8 20v x - 1985 VW Golf 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Husk å BRYT kretsen før du kobler amperemeteret, og koble det i serie. Hvis ikke ryker det med en gang. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Dette er ganske mye arbeid å koble inn ja... Inn på + polen på batteriet ditt går det to tykke ledninger. Den ene går til startmotoren, og den skal du ikke gjøre noe med. Den andre kobler du vekk fra batteriet og inn på amperemeteret. Så tar du en ledning fra den andre polen på amperemeteret og inn på batteriet. Da vil du se hvor mye strøm som blir produsert av dynamoen i forhold til forbruket. Husk å bruke tykke nok kabler, for eksempel 16 mm2... Når det gjelder lys i instrumentene, kobler du dette på instrumentlys-kretsen... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.